zaterdag 1 augustus 2015

1 aug - Wat ik nu weer allemaal heb gezien en gehoord

Laat ik eerst vertellen van de tocht door Amsterdam vannacht. Gingen we met heel veel boten samen varen, da’s lachen joh. Als ik met mijn pootjes op de rugleuning op de bank ga staan, kan ik precies door het raampje kijken. Zag ik een heel grote zeilboot die steeds iedereen in wilde halen en dan extra lang moest wachten voor de brug. En ik zag heel veel paniekerig varende boten toen bleek dat het transport dat vanaf de andere kant kwam een omhoogstaand brugdek op een ponton met 2 slepers erbij bleek te zijn. Aan het einde aangekomen zag ik ook nog heel veel grote mensen die niet kunnen luisteren en wel meteen gingen afmeren terwijl de brugwachter had gezegd eerst even door te varen zodat iedereen door de spoorbrug kon. Wij gingen wel netjes eerst een beetje rechtdoor en hadden daardoor een heel mooi slaap plekkie. Ben niet meer meegegaan plassen, het was 3.30 uur: ik wilde gewoon slapen. Je snapt het was een enorm avontuur, vooral ook omdat ik onderweg naar Amsterdam al mooi versierde boten had gezien met harde muziek.
Vanochtend bleken er nog veel meer versierde boten in Amsterdam te varen. Vooral knal roze was een kleur die we veel zagen. Eerst zag ik het niet zo goed want die eigenwijze mensen uit het konvooi kunnen ook niet lezen. Die wilde om 9.30 uur door een brug die pas vanaf 10 uur open zou gaan. Bleek later dat Philip een afspraak had dat de brugwachter de brug open zou doen als hij losgooide… tenminste daar leek het wel op, wij konden in 1 keer doorvaren.
De hele dag was het heerlijk rustig. Zo rustig dat ze én de luxe kussens én mij naar buiten haalde. Ben ik natuurlijk meteen op een van die kussens gaan liggen. Kreeg ik prompt de afstandsbediening bij mijn pootjes of ik dan ook meteen even uitkijk wilde houden en wilde sturen. Natuurlijk, geen probleem, dat doet deze zeehond even.
Toen het warmer werd moest ik weer naar binnen, ben ik gewoon lekker op de bank gaan liggen. Helemaal niets gemerkt van het passerende van de sluis bij Enkhuizen. Daarna hoorde ik wel dat de motor wat harder ging, maar heb ik gewoon op de andere hoek van de bank verder geslapen. Bleek net dus dat we helemaal in Makkum liggen. Ik kan het zout bijna proeven!


 Ben nu wel heel moe van zo’n hele dag buiten en ga zo slapen.








Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten