maandag 24 augustus 2015

24 augustus - Verkleedpartij

Het leek wel een grote verkleedpartij vandaag. En dat terwijl we gewoon van zout naar zoet gingen. Met als doel zo ver mogelijk te komen voordat het slechte weer begon.

Om te beginnen rustig een rondje gelopen en brood gehaald. Na het ontbijt een kopje koffie op het achterdek. Met dit keer een top uitzicht. Een knul van een jaar of veertien die zonder problemen even de Feeling 37 van zijn ouders weg vaart terwijl pa en ma lijnen staan op te schieten. Ik zeg: 2 pootjes in de lucht!

Vlak voor het vertrek werden truien en jassen aangedaan. Niet door mij natuurlijk, ik mocht gewoon lekker op de slaapzak van vrouwtje liggen. Op het wad kwam opeens Philip naar binnen om zijn regenpak aan te doen. Was hij net weer buiten hield de regen op. Kon dat pak dus weer uit.

Iets later hoorde ik dat de jassen uitgingen en nog later ook de truien. Ik dacht nog "straks komt hij zijn korte broek nog halen". En inderdaad, later op de middag kwam Philip naar binnen om zijn korte broek aan te doen. Volgens mij hebben ze wel lekker weer gehad.

Bleek dat de donkere regenwolken en het rotweer allemaal boven Noord-Holland zat. Dat was goed te zien vanuit de zon in Friesland. Ze hebben zelfs een windhoos gezien in de verte. Zelf zijn we, vanwege de weersverwachting, in de binnenhaven van Stavoren gaan liggen. Beschut achter de bomen met gras dichtbij.

Morgen gaan we dumkes kopen voor Noor. En eten en ... Of we daarna ook nog gaan varen weten ze nog niet, hangt van het weer af.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten