woensdag 12 augustus 2015

12 augustus - getijde

Hoewel Langeoog het mooiste eiland van het Duitse wad is tot nu toe, hebben we het vandaag verlaten. We zijn niet naar Wangerooge gegaan. De wind kwam uit het noordoosten en als we zin hadden gehad in motoren dan waren we wel door het Kielerkanaal gevaren.

Dus gingen we waar we wind ons heen bracht. Wat als voordeel had dat de motor snel uit ging en ik rustig op de slaapzak van vrouwtje kon slapen. Ben wel wat heen en weer geschoven door wendingen en golven. Al met al was het heerlijk vertoeven.

Bleek na het aanleggen (te herkennen aan de motor die aangaat, de boot die draait, voetstappen op het dek en dan een motor die weer uit gaat) dat we in Norderney liggen. Leuke plaats, helaas geen plaats aan de drijvende steigers. Liggen we aan de kade en moest ik dus omhoog worden  gehesen. Dit keer met een zware haak en natuurlijk moest ik weer op de foto. Ik haat aan de kade liggen in getijde havens!

Als wraak ben ik net tijdens mijn avondwandeling achter de konijntjes aan gaan rennen. Had ik vandaag toch nog een lolletje.

Vrouwtje wil ook liever niet aan zo'n kade liggen. En Philip heb ik vandaag al horen praten over de haven aan de overkant van het wad. Is maar 2 uur varen. Ik zeg doen

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten