donderdag 6 augustus 2015

5 augustus - rondje Borkum, mij niet gezien

Wat een aktie vannacht. Ik was blij dat mijn taak het warm houden van vrouwtjes slaapzak was. Zij ging eruit om met Philip de Overstag (en de 2 boten ernaast) netjes aan de kant te leggen toen de Moody 54 er tussenuit ging. Hadden we samen gisteren voorbereid, dus de achterlandvast zat al vast en de voorlandvast lag, achter de Moody langs, ook al naar de wal. Kregen ze vanochtend de complimenten van de meneer achter ons omdat het zo soepel ging.

Lagen we dus al weer te slapen als eerste aan de wal met 2 boten naast ons, ging om 7 uur de boot in het midden weg. Heb ik ze hier aan boord maar even wakker geblaft. Moet mijn taak als waakhond natuurlijk ook 's-nachts serieus nemen. Vanochtend na het ontbijt vertrok de laatste boot en lagen we alleen. Nu ligt er wel weer een boot naast ons, dus vannacht moet ik alert zijn.

Met het dagprogramma heb ik niet meegedaan. Moet toch ook slapen en als dat met zoveel aktie in de nacht niet lukt dan maar overdag. Daarbij ... ze gingen een rondje eiland fietsen. Mag ik hier toch niet los en in zo'n bakje daar houd ik niet van.

Bleek een goede keuze. Ze hadden gewone fietsen gehuurd maar wel de avontuurlijke route genomen. Hobbels en kuilen, duintoppen en zandbakken ze zijn het allemaal tegengekomen. Hebben ze onderweg maar gegeten, in het stadje uitgerust en boodschappen gedaan en bij de vuurtoren kebab gegeten. Daarna moesten ze nog naar de boot fietsen en moest vrouwtje mij nog uitlaten. Haha, is goed voor haar: hondje uitlaten met spierpijn :-)

Wat we morgen gaan doen weten ze nog niet. Maakt mij niet uit... Ga wel slapen

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten