dinsdag 18 augustus 2015

18 augustus - Juist

Mijn pootjes doen wel een beetje zeer. Vandaag heb ik namelijk heel veel gelopen. We zijn naar Juist geweest.

Vanochtend gingen we langs de konijntjes naar de aanlegsteiger van de veerboot. Ik hoefde geen kaartje te laten zien en mocht zomaar mee. We moesten wel buiten staan, binnen was het al vol. Dat was aan de ene kant jammer omdat ik daardoor nat werd. Het regende. Aan de andere kant konden we buiten wel goed zien dat de kapitein een stuk af ging snijden en daarbij even vast kwam te zitten. Moest hij opeens veel gas geven en kwam er heel veel zand naar boven. Ook konden we buiten de mooie staken met rode of groene blaadjes eraan goed zien.

Na een uur varen kwamen we in de haven van Juist aan. Op Juist mogen geen auto's  dus zagen we in de haven een politieagent op de fiets en allemaal paarden met wagens erachter voor het vervoer. Zo kun je het eiland bekijken in een huifkar en wordt ook de vuilnis met paard en wagen opgehaald. Ik vond de paarden wel een beetje spannend. Gelukkig hoefde ik niet meteen in een huifkar, we gingen eerst een stukje lopen en daarna gingen we dan wel het eiland bekijken vanuit een kar.

Zijn we lekker eerst de 500 meter naar de andere kant van het eiland gelopen. Daarna een beetje door de duinen en wat straatjes bekeken. Bij het eten mocht ik onder de tafel liggen, heb van vrouwtje lekker een stukje vis gehad. Toen we na het eten naar de paardjes in de haven liepen waren die er niet meer. Kwam ik mooi onder een ritje in een huifkar uit. Moest ik jammer genoeg wel zelf nog een uur door de regen lopen.

Op de terugweg zijn we op het dek beneden in de boot gaan zitten. Mocht ik op de jas van vrouwtje op de bank liggen. Was nog wel een avontuur. Opeens kwam er namelijk koffie uit het plafond en langs de muur. Bijna bovenop Philips hoofd. Hadden ze boven een kan koffie laten vallen. Voordeel was wel dat Philip toen ook gezellig naast me kwam zitten.

Na een uur waren we weer terug op Norderney. Zijn we naar de boot gewandeld waar ik een lekker kipsnackje kreeg. De rest van de dag op de bank liggen slapen. Morgen gaan we namelijk weer op ontdekkingstocht. We gaan morgen naar Baltrum.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten