zaterdag 15 augustus 2015

15 augustus - nat

Het heeft vannacht geregend en geonweerd hier. Heb ik natuurlijk geen last van gehad want ik lag lekker aan vrouwtjes voeten. Bij mijn ochtendwandeling was het gras al weer droog.

De ochtend krachten gespaard voor wat nog ging komen. Af en toe moest ik wel even stoer blaffen. Werd ik betrapt door een meneer die had meteen door dat ik klein hondje ben. Ik ben gewoon  doorgegaan met blaffen. Van vrouwtje moet ik oefenen om een octaaf lager "woef" te zeggen, maar dat lukt me niet zo goed.

In de middag gingen we dan eindelijk naar het hondenstrand. Moest ik wel eerst in het mandje achterop de fiets. Omdat ik daardoor wel energie voor op het strand overhield heb ik me over mijn schroom heengezet.

Dat hondenstrand heeft 2 soorten water. Een stuk wad waar je heerlijk kan rennen met halftij en waar ik met mijn pootjes steeds bij de grond kon. En een Norddeichs strand = betonnen stenen als kademuur en dan tussen kade en duin zand en vanaf de kade meteen dieper water. Dat laatste, daar ben ik dus niet in gegaan. Ga niet echt zwemmen.

Op het wad wel lekker gerend. Philip ging steentjes en takjes gooien en met me mee het water in. Werden mijn buik en pootjes helemaal nat en zwart. Heb ook nog wat andere honden en hondjes gezien. Durfde zomaar met een grote hond mee te rennen. Na een uurtje spelen gingen we de fietsen terugbrengen en naar de boot.

Daar kwam de prijs die ik moet betalen voor zoveel plezier: ik werd gewassen. Gelukkig hebben ze er deze keer geen foto's van gemaakt. De rest van de dag heb ik binnen op de bank warm en droog liggen worden.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten