zondag 23 augustus 2015

23 augustus - strand

Wat een dag. Vanochtend met vrouwtje gaan wandelen en meteen maar samen broodjes gekocht (en een verjaardagscadeau voor Frank, maar dat mag ik nog niet verklappen) voor het ontbijt. Kreeg ik het laatste plakje van de worst.

Daarna werd natuurlijk eerst koffie gedronken op het achterdek, terwijl er veel andere mensen weg gingen. Nadat er ook een beetje geklust was rondom de boot en de Overstag wat extra diesel had gekregen liepen we naar de fiets. Nu ging het echt gebeuren.

Wat bleek? Er zat een zelfde, rieten, mandje op als thuis. En daar legde vrouwtje ook nog een handdoek in. Tja, dan durf ik wel. Zijn we langs het dorp naar de duinen en het strand aan de andere kant van het eiland gefietst. Daar over het duin gelopen en een mooi plekkie uit de wind gezocht.

Vrouwtje had voor mij een eigen handdoek meegenomen. Ben ik natuurlijk niet op gaan liggen. Ze had ook een bal mee. Ik weet nu dat je van met een bal spelen op het strand heel veel zand op je neus krijgt. Ben nog met het vrouwtje meegelopen naar de zee, maar de golven waren me te woest en zagen er heel gevaarlijk uit. Later ook met Philip meegegaan. Toen per ongeluk nat geworden omdat ik toch minder snel achteruit loop dan een golf aan land komt.

Niet te lang gebleven op het strand want het waaide hard en de stroming was te sterk om veilig te zwemmen. Nog op het achterdek gehangen voordat ze uit eten gingen. Hebben ze dus een T-bone steak gegeten bij Plezant, heeft vrouwtje zomaar de randjes voor me meegenomen. Had ik toch ook een klein feestmaal.

Morgen zou er minder wind moeten zijn. Gaan wij terug het zoete water op. Proberen we zo ver mogelijk te komen. Ik hou jullie op de hoogte.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten