vrijdag 14 augustus 2015

14 augustus - keuzes

Als hond heb je het hier aan boord zwaar. De keuzes van het leven komen dagelijks langs:
- ga ik op de bank liggen of op de grond?
- lig ik in de hoek dicht bij het eten of rustig onder de tv?
- eet ik eerst mijn eigen eten op of wacht ik totdat zij klaar zijn met eten?

Vandaag kwamen daar nog wat beslismomenten bij:
- ga ik mee fietsen of pas ik op de boot?
En als ik dan mee ga fietsen:
- ga ik met Philip mee langs de dijk of met vrouwtje richting stad en bos?
Die moet ik misschien even uitleggen. Philip is vandaag naar het  Funktechnisches Museum Norddeich Radio e.V. geweest. Soort Scheveningen Radio,  net als dat gesloten maar hier nu een museum met zendamateurs. Vrouwtje ging naar een dorpje 15 km verderop om een bijzonder cadeautje voor opa te halen. Dus ik kon kiezen.

Heb voor mezelf gekozen en ben op de boot gebleven. Achteraf maar goed ook. Bij Philips museum had ik niet naar binnen gemogen en vrouwtje heeft weliswaar door een super gaaf bos gereden maar ook heel veel km door steden en over wegen waar ik niet los had gemogen.

Nee, de bank was ook vandaag weer mijn beste vriend. Vrouwtje heeft beloofd dat we morgen naar het hondenstrand gaan. Eerst zien .... en niet in de regen.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten