zaterdag 22 augustus 2015

22 augustus - Vlieland

Weeronline, het KNMI, Meteoconsult en Windguru ... allemaal zeggen ze dat het morgenavond gaat stormen, onweren en regenen. En omdat wij vanochtend toch weg moesten van ons plekkie zijn we maar meteen goed gaan liggen voor de storm. Ons maak je niet gek, wij blijven hier tot maandagochtend.

Dus ... Ja,  inderdaad ... goed geraden: ze hebben fietsen gehuurd. Dit keer met echt mandje voor mij. Ben ik vandaag niet ingegaan hoor. Ik moet natuurlijk niet te snel toegeven. Als ze naar het strand gaan dan is het vroeg genoeg.

Maar goed, zij dus aan de fiets. Eerst naar het dorp voor cadeautjes en drank. Hebben ze hier geluncht (top plan, kon ik mooi kaasjes mee eten) en zijn ze daarna een rondje eiland gaan fietsen. Nou ja, tot de helft en terug want verder mag je alleen maar lopen.

Na het fietsen lekker buiten gelegen op de luxe kussens. Er was weer veel entertainment in en om de haven. Een schip van de bruine vloot heeft een meerpaal kapot gevaren. En de schipper van een witte platbodem was vergeten zijn motor te starten/gas te geven toen hij de zeilen liet zakken. Dus die lag op het strand te wachten op hoger water.

We hebben dan ook buiten gegeten, kijkend naar de andere schepen die binnen kwamen. Even een puntje over communicatie aan boord: dames als jullie het beter denken te weten ga dan niet vanaf het voordek vertellen hoe meneer het moet doen, maar pak het stuur en regel het gewoon zelf.

Na het eten mocht ik lekker rennen door bos, duin en over het strand. Hondjes mogen hier namelijk bijna overal los. Nu ga ik goed uitrusten zodat ik klaar ben voor morgen.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten