maandag 3 augustus 2015

3 augustus - Hondjes weten het beter

Vanochtend toen hij net was opgestaan wilde Philip eigenlijk helemaal niet gaan varen vandaag. Hij wilde een dag rust. Omdat wij net bij de havenmeester het weerbericht hadden gezien heb ik beleefd blaffend duidelijk gemaakt dat het morgen waarschijnlijk gaat onweren, dat 1 dagje dan 2 dagen worden en dat ik van vorige reizen de grasveldjes in Lauwersoog wel ken. Gingen we wel op pad, goed he. Van vrouwtje begreep ik later dat die ook nog wel had willen slapen, deden we gewoon mijn zin.

Was maar goed dat we gingen want het was een heerlijke dag. In de sluis zagen we 4 lasers die naar zee gingen. Moest ik dus opeens aan Sjoerd, Jelle, Noor en Tijn denken. Zag er gaaf uit

Eenmaal op het wad lukte zeilen niet zo lekker. Er stond gewoon niet genoeg wind. Zijn we dus op de motor langs mijn vrienden de zeehonden gegaan. Later op zee kwam het met dat zeilen helemaal goed. Met een bakstagwindje gleden we richting Borkum.

Het was weer een lange dag zeilen, maar het supergrote grasveld hier in Borkum maakt het de moeite waard. Wat heb ik fijn rondgerend net. Philip ging zelfs tak(jes) voor me gooien. Hoop dat we hier nog even blijven, zal eens een blafje opgooien.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten