vrijdag 7 augustus 2015

7 augustus - zeehonden

Wisten jullie dat echte zeehonden het zonlicht als een soort spiegel reflecteren? Ik tot vandaag ook niet, maar ook een hondje is nooit te oud om te leren.

We hebben Borkum achter ons gelaten en zijn vandaag naar Norderney gevaren. Niet gezeild, zoveel wind stond er niet. Maar met ruim 2 knopen stroom mee en de motor op cruisesnelheid kom je er ook. Schommelt de boot ook niet zo en heb ik dus rustig de kans om met 2 pootjes op de leuning door het raam te kijken.

Zag ik wel 8 zeehonden, ja echt acht. Niet allemaal tegelijk dus het kan in theorie ook 1 zeehond geweest zijn die ik 8 keer zag. Maar 8 keer kwam er een snuit boven water. Soms bleef de zeehond op zijn rug liggen en dan spiegelde de zon op zijn buik, grappig om te zien.

Verder niet zoveel te vertellen over de reis. Ging lekker snel, we liggen aan de kade dus zakken nu 4 meter naar beneden en de havenmeester spreekt nog steeds gewoon Nederlands. O ja en ik heb hier wel 2 stabijen gezien op een boot. Dus Liefke, jij kan hier ook naar toe hoor.

Het was verder wel een beetje dierendag. Op mijn wandelingetje net heb ik wel 100 konijnen gezien. Mocht niet eens los en er achteraan rennen. Flauw he.

Over morgen denken ze nog na. Ik merk het wel.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten