donderdag 20 augustus 2015

20 augustus - Spiekeroog

Whoh, ben ik vandaag zomaar op de echte zee geweest. Want de reis van Norderney naar Spiekeroog  (en terug) ging over zee. Wel veel dichter bij de kust dan de Overstag kan, dus ik heb veel strand gezien. Maar ook bruine dolfijnen.

Ook Spiekeroog is autovrij. Alleen hier geen paarden maar elektrische karretjes. En een paardentram, dat dan weer wel. Zijn we niet mee geweest want hoewel ik wel bij de paardjes durfde komen, was de grote hond die ook meeging te groot voor mij. Zijn we naast de halte pizza gaan eten.  Ja... "we" want ik kreeg ook een beetje pizza.

Verder dacht ik vandaag 'laat ik eens spontaan een trap op gaan', dat is niet zo goed bevallen. Ben met mijn koppie op de treden geknald en nu heb ik een wond onder mijn kin. Doe ik dus niet meer: stoer zijn. Gelukkig wordt ik nu nog meer dan anders vertroeteld omdat vrouwtje me zielig vindt.

Op de terugweg lekker liggen slapen op de bank van de veerboot. Daarna mee naar de supermarkt en nu alweer een paar uur op de bank van de Overstag. Vrouwtje en Philip gingen satésaus-fonduen: je neemt een pannetje satésaus en doopt daar gehaktballetjes, brood, komkommer etc in. Schijnt lekker te zijn.

Morgen gaan we heel vroeg weg. We gaan terug naar Nederland en dat is ongeveer 90 nM, dus 15 uur varen. Moet je wel zorgen dat je 2 keer stroom mee hebt. De wekker staat om 5.15 uur :-(

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten