dinsdag 25 augustus 2015

25 augustus - Vrouwtje

Toen ik mijn oogjes opendeed en dus ook mijn oren weer in de lucht stak wist ik het al. Varen zat er waarschijnlijk vandaag niet in. Tijdens mijn ochtendwandeling zijn we naar de havenmeester gelopen. Hebben we maar meteen voor twee nachten betaald. Mij waaide het te hard, dus ik ben snel naar de Overstag teruggelopen en daar niet meer vrijwillig vanaf gegaan.

Vrouwtje is naar het Vrouwtje gelopen. Zagen ze ondertussen schepen die door de sluis naar buiten gingen. Snapte zowel vrouwtje als Philip al niet. Zij hadden al gezien dat het windkracht 7 was en Stavoren was ook nog lagerwal. Gelukkig kwamen de scheepjes tot inkeer en keerde ze 500 meter buiten de havenhoofden om. Scheelde de KNRM weer een redding.

Bij het Vrouwtje hebben ze gekeken naar de boten in de haven en daarna zijn ze dumkes gaan kopen voor Noor. Hebben ze zomaar ook hondenlekkers voor mij meegenomen. Helemaal top natuurlijk al wil ik nog steeds een stukje dumke van je, Noor.

Weer terug kwam vrouwtje naast me zitten om dingen op de computer te doen en ging Philip bootdingen regelen. Later zijn vrouwtje en ik nog even buiten uit de wind in de zon gaan zitten. Nu hebben we gegeten, heb ik mijn avondwandeling gehad en luister ik naar de wind en de regen.

Hoop dat we morgen verder kunnen. Zelfs vrouwtje weet nog niet of we het vrouwenzand achter ons kunnen laten. We zullen zien.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten