woensdag 19 augustus 2015

19 augustus - Baltrum

Baltrum is mein dornrőschen der nordsee en dat klopt wel. Wat veel duinroos groeit daar. Maar laat ik eerst over de reis vertellen.

We gingen pas om 11.30 weg, het schip heeft maar een diepgang van 95 centimeter en nog voelde ik dat we af en toe de grond raakten. Om onder Norderney langs te gaan moesten we over een heel grote zandplaat en er was af en toe een beetje te weinig water :-)

In Baltrum liepen we in 2 minuten naar het dorpje. Het is een klein eiland. Ook hier mogen geen auto's komen en stonden er paarden klaar voor het transport van goederen. Voor mensen hoeft dat niet, alles is heel dichtbij.

Zijn we naar het hondenstrand gelopen, al snappen ze de bedoeling van een hondenstrand niet helemaal. Mag je daar niet los lopen, stom hè. Ben ik aan de riem met Philip meegelopen naar de zee. Ook nu weer tot mijn buikje nat geworden. Zelfs nog een tweede keer gegaan.

Daarna tussen alle duinroos door naar een restaurant gelopen. Hier zijn geen straten en tussen alle vrijstaande huizen door staan heel veel struiken duinroos. Weet ik eindelijk waar ze groeien.

Bij het eten kreeg ik van vrouwtje een paar Hollandse garnaaltjes. Lekker joh, noemen ze hier nordsee krabben. Daarna moesten we al weer terug naar de veerboot. Mocht ik weer op de trui van vrouwtje op de bank liggen. Zelfs de mevrouw van de catering kent me al.

Op de kant de meneer van de boot naar de diepgang en de vorm van de onderkant gevraagd. Zo weet ook ik dus die 95 centimeter. De onderkant is plat, kunnen ze droogvallen. Gingen vrouwtje, Philip en hij grapjes maken over het raken van de bodem gisteren en vandaag.

Ik ben daarna lekker op de Overstag gebleven. Zij zijn in het centrum Kebab gaan eten. Daarna hebben ze met een kopje koffie geluisterd naar een soiree van het Symfonieorkest van Warschau.

Nu zitten we alledrie even te computeren. Straks lekker slapen. Morgen nog een dag sightseeing: we gaan naar Spiekeroog.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten