zaterdag 27 augustus 2016

0826 Veel geleerd

Elk jaar overdenk ik, op het laatste stukje motoren, wat ik allemaal geleerd heb deze vakantie. Zo heb ik al eens tips gegeven om zeeziek te worden en met jullie gedeeld wat je allemaal mee moet nemen aan eten. Vandaag heb ik, terwijl er aan boord met water werd gespeeld, bedacht wat ik van deze vakantie meeneem:
=  In de sluis moet je altijd in de schaduw proberen te liggen, ook als dat halverwege is.
=  Met een motorboot moet je veel gas geven, zodat je bij de sluis kan uitrusten terwijl je wacht (op de zeilboten die normaal varen).
=  Verkeerstekens gelden niet voor speedboten.
=  Bij de Vlakebrug moet je door rood varen, anders krijg je op je kop van de brugwachtster.
=  Een middagje meezeilen kosten 35 euro p.p. in Zeeland (kassa!, is niet voor hondjes, heb ik zelf aan Philip geblaft)
=  In Zeeland stoken ze lekkere drank, Whisky en Zeekruidenlikeur zijn onze favoriet
=  Op de Westerschelde kan je op banken en zetels vissen, niet op tafels
=  De havenmeester van Zierikzee kan lekker koken
=  Als de havenlichten op drie keer rood staan moet je doorvaren (blijkbaar, dan gaan ze knipperen namelijk)
=  De haven van Alblasserdam is leuk en gezellig
=  Mensen staan heel gek te kijken als Grobbekuiken aan het roer staat en het goed gaat (hondjes niet).
O ja en op de valreep nog geleerd dat je moet afvaren als er net een binnenvaartschip door de geopende brug komt en dat je bakboord wal moet varen in onoverzichtelijke stukken.
Zo en nu uitrusten en lekker door de tuin rennen, terwijl zij gaan schoonmaken.
Tot de volgende keer!
Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten