woensdag 3 augustus 2016

0803 A warning to shipping

De wind werkt niet echt mee. Vandaag de hele dag al een windwaarschuwing 7 Bft op de marifoon en dus varen we niet uit. Dat betekende nog een dag in Bruinisse. Voor mij viel het qua regen mee. Toen vrouwtje wakker werd regende het niet, ze controleerde meteen Buienradar om te kijken of dat zo bleef. Zou het een half uurtje later gaan regenen, is ze heel lief meteen opgestaan om mij uit te laten omdat ze weet hoeveel hekel ik aan regen heb. :-)

De ochtend heb ik verder binnen doorgebracht. Zij zijn naar Bruinisse gelopen om boodschappen te doen. Het zou die periode droog zijn, helaas begon het halverwege de heenweg te miezeren. Hebben ze in het dorp bij de slijterij allemaal lekkere in Bruinisse gestookte drank gekocht. Dat wordt een paar avonden proeven, ben benieuwd welk cijfer ze deze drank gaan geven. Voordeel van uitgebreid shoppen was wel dat de zon scheen toen ze terug gingen lopen. En die is niet meer weg gegaan.

Na de lunch heeft Philip de kuip gepoetst en vrouwtje de natte cel. Ik heb me uit de voeten gemaakt en ben braaf in het hoekje van de bank blijven slapen. Heb ik zomaar gemist dat het buurjongetje met zijn papa in een opti het ruime sop koos (nadat papa alleen een verkenningsrondje had gevaren). Daarna zijn ze eens na gaan denken over een route voor de komende dagen. Wordt iets met Oosterschelde opgaan en dan richting Belgie, hoe weten ze geloof ik nog niet helemaal. 


Vanavond scheen de zon nog steeds. Mocht ik zomaar helemaal los lopen in de duinen. Heb ik meteen goed gebruik van gemaakt en zelfs een stuk zonder vrouwtje te zien gelopen. Weer terug hoorde we opeens veel geluid bij de buren. Daar is eerst een box vrij en dan ligt er een gezin uit Friesland: Heit, Mem en 3 kinderen. Was de kinderwagen (gelukkig zonder kind) in het water gevallen en moest Heit die opduiken. Da's hem gelukt! Philip heeft meteen de kap van de kuip gehaald, dat vaart morgen veel makkelijker.

Van al het rennen vanavond ben ik wel een beetje moe, dus ik ga snel verder met slapen. Heb ontdekt dat transformators heel lekker warme knuffels zijn.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten