zaterdag 6 augustus 2016

0806 Verrassingen

De dag vol onverwachte wendingen, een dag vol verrassingen. Zo pakte de wind precies op het goede moment de kop van de Overstag vanochtend waardoor vrouwtje keurig zonder de boegschroef te gebruiken weg kon varen (wat dan weer een paar verbaasde blikken - inclusief meneer die opstaat en nog eens kijkt - opleverde). Of iets later de brugwachtster van de Postbrug die ons al aan zag komen en de brug opening zo wist te timen dat wij gewoon koers en snelheid hoefde te behouden om door de open brug te varen.

Jammer dat ze er niet bij zei dat we echt veel gas zouden moeten geven om de volgende brug te halen. Daar hebben we dus 20 minuten gewacht, wat dan onverwacht weer een mooi moment voor koffie bleek te zijn. Daarna de sluis in, de reddingvesten aan en toen de sluisdeuren open gingen de Westerschelde op. Bleek een ruig zeetje te zijn met wind tegen maar wel zon in overvloed. Dus motor tandje bij, zonnebril goed vast, ik werd in de Hondenkooi gelegd en zij bleven strak stuurboordwal in de vaargeul. Want de term bovenmaats schip is niet voor niets bedacht ;-)

Na een uurt Westeschelde de oude veerhaven,  nu jachthaven, van Terneuzen ingedraaid. Daar kwam een leuke jongen havenmeester (te leuk om naar te blaffen) al aanlopen om te helpen met aanleggen. Liggen we nu langszij de steiger met aan de andere kant een grote boot die de golven een beetje afzwakt. Een mooie plek, die ik vanmiddag uitgebreid heb ik kunnen bekijken want ik bleef op de boot passen terwijl zij de stad gingen verkennen.

Na een eerste rondje (eigenlijk zijn alle winkelketens hier wel) gingen ze thee drinken bij een restaurant bij de ingang van het kanaal (van Gent naar Terneuzen). En daarna bedachten ze "even" bij de sluizen te gaan kijken. Hebben ze bij de oostsluis en de middensluis staan kijken en daarna eigenlijk nog een rondje door de stad gelopen. Hadden zij wel weer genoeg gelopen. Hebben ze kebab en shoarma laten komen (lang leve thuisbezorgd.nl) en zijn we daarna alleen de pier even op en af gelopen. Ben ik gewoon heel veel keren van boven naar beneden gaan rennen, anders kom IK natuurlijk nooit aan mijn kilometers.

Nu ga ik lekker slapen. Morgen 7 Bft zeggen ze, dus dan mag ik uitslapen!

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten