woensdag 10 augustus 2016

0810 visite

Wat een top dag vandaag. Ik ben echt helemaal blij en als ik niet zo moe was, dan zou ik stuiteren van blijdschap. Vandaag zijn opa en oma langs geweest.
Na mijn wandelingetje vanochtend was er opeens aktie aan boord. De zeereling werd door Philip een beetje weggehaald en vrouwtje ging kaartjes voor de kusttram halen. Bleek dus dat opa en oma vanochtend al zouden komen en dat ze ook eerst even bij mij langskwamen. Hebben we gezelig samen koffie gedronken, mocht ik bij opa zitten. Was heel fijn, want die nam gewoon de tijd om mij te aaien.

Daarna zijn ze met z'n allen weg gegaan. Eerst baalde ik wel dat ik niet mee mocht, maar toen ik bij thuiskomst hun avonturen hoorde was ik blij dat ik gewoon op de boot mocht passen. Wat hebben die veel meegemaakt vandaag. Eerst zijn ze dus met de kusttram helemaal naar Nieuwpoort gegaan. Daar hebben ze heerlijk gelunched en het monument voor koning Albert I bezocht. Daar lagen nog allemaal bloemen van een herdenking. Oma en vrouwtje konden ter plekke niet ontdekken van wanneer en welke gelegenheid. Ik heb gezocht en op http://www.nieuwpoort.be/nieuwpoort/view/nl/nieuwpoort/toerisme/bezoeken/bezienswaardigheden staat iets over de 1e zondag van augustus ;-) Lag ook een krans van De Koning, zei oma.

Na het monument zijn ze naar Nieuwpoort Bad gegaan en daarna wilde ze met de tram naar huis. Bij Oostende bleek dat ze uit de tram moesten en erbij in de overvolle tram voor hen. Dat hebben ze niet gedaan. Toen ook de volgende tram te vol was voor opa om te zitten zijn ze de stad in gelopen om dan eerst maar wat te drinken. Dat hebben ze gedaan bij www.twaterhuis.be Volgens oma was de Kir heel lekker. Na een paar drankjes hebben ze dan toch de tram naar huis genomen. Kwam opa weer gezellig op de bank zitten om mij, samen met Philip, te vertellen over hun dag. Oma en vrouwtje gingen ondertussen shoppen op de avondmarkt.

Het was echt een superleuke dag als ik de verhalen zo hoor. Zo'n leuke dag dat Philip net een heel speciaal drankje heeft ingeschonken.
Ik hou wel van visite, misschien krijgen we nog wel meer!

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten