woensdag 17 augustus 2016

0817 bijkomen

Het was vanochtend raar stil in de boot. Okay, om 7.10 uur kwam er een lokale visser langs die het nodig vond heel veel golven te maken. Maar geen muziekje van 5 SOS om bij wakker te worden, geen gebabbel bij het ontbijt en geen meisje dat zegt dat ze niet tegen de ochtend kan maar wel heel gezellig is. Zijn van schrik tot na 9 uur in ons bed blijven liggen.

Daarna een rondje gelopen. Dat was nog even spannend want aan het einde van de gangway zit best een grote opening voor je op het balkonnetje boven bent. Bleek vanochtend dat mijn achterpootje daar precies tussen passen en dat dat gebeurd als ik gewoon met mijn voorpootjes boven ben. Gelukkig zak ik er niet helemaal door, maar het doet wel een beetje pijn. Was gewoon blij dat ik daarna rustig op de boot kon bijkomen van de schrik. De mensen zijn een nieuwe dop voor de watertank gaan kopen, de andere ligt op de bodem :-)

Na de boodschappen zijn ze de hele dag verder op de boot gebleven. Het weer was echt top, het entertainment in de haven ruim voldoende en de wind buiten nog steeds uit dezelfde hoek. Dagje "relax op een kussen en kijk om je heen" dus.
- Zag ik een aantal boten binnenkomen waar een mevrouw aan het roer stond. Werd ik helemaal blij van. Om vlak daarna te ontdekken dat de meneer aan boord mevrouw wegduwde bij het roer en toch zelf de aanleg deed.
- En ik zag de nieuwe (Nederlandse) achterburen aan komen. Natuurlijk eerst met de punt (grr), mevrouw stapt af en legt voorlandvast, meneer stapt later ook af en legt achterlandvast. Waarna mevrouw hulpeloos blijft kijken en meneer alle landvasten legt en iets wat op springen zou moeten lijken denk ik.
- Vanavond bij het eten zag ik nog een NL tweemaster die eerst niet luisterde naar port-control (2-Master: mag ik binnenvaren? PC: Ja, meneer maar houdt goed SB wal want er komt een heel grote boot uit. 2-Master: Wat bedoelt u? [5 min stilte] 2-Master: mag ik binnenvaren? PC: Ja, meneer maar houdt goed SB wal want er komt een heel grote boot uit. 2-Master: Dus u zegt dat ik nog even moet wachten? PC: U mag binnenvaren, maar moet goed uw kant houden.) En daarna tegenover ons aanleggen. Dat moet ie nog even oefenen. Is vast niet makkelijk, maar grote-boten schipper Evert-Jan doet het veel soepeler.

Vanavond een rondje om de haven gelopen, hadden we onze beweging voor vandaag gehad. Zagen we heel veel kleine bootjes wegvaren. Dus wij denken: Waarom? Het enige dat we konden bedenken was "om vuurwerk te kijken". Ik hopen dat dat vuurwerk dan niet heel dichtbij was, want ik hou niet van de knallen. Het was zo ver weg dat ik de knallen niet kon horen, maar zo hoog dat vrouwtje en Philip het wel een beetje konden zien.

Morgen gaan we op tijd weg want dan waait het hopelijk nog niet zo hard. We blijven natuurlijk wel op zout, maar zoeken een leuk plekje aan de Oosterschelde om de weekenddip door te komen.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten