vrijdag 19 augustus 2016

0819 Beestenbende

Lekker geslapen vannacht, we lagen op de goede plek met een grote sleepboot voor ons die de golven dempte. Rustig aan gedaan want we moesten niet te vroeg weg gaan, dan zouden we stroom tegen hebben en een dag voor springtij is dat niet aan te raden. Dus rond 10.30 rustig vertrokken. Beetje mistig in de verte, genoeg zicht om ons heen en een vriendelijk zwaaiende Loods op een bovenmaatsschip richting Antwerpen. Helaas wel allemaal op de motor, want de wind liet het een beetje afweten.

In de sluis van Hansweert hoorde ik opeens geblaf. Dat kan ik ook, dacht ik, dus blafte ik lekker mee. Zei Philip opeens dat het twee heel grote honden op een binnenvaartschip waren. Ben ik nog een beetje harder gaan blaffen, ze konden me toch niet zien en misschien werden ze wel bang van me. Had geen effect, ze bleven gewoon blaffend over hun schip springen.

Na de sluis het kanaal door en toen de Oosterschelde op. Hoorde ik opeens de motor uitgaan. Logischer wijs zouden we er dan moeten zijn, we hadden ook al vijf uur gevaren. Dus ik probeer met een klein blafje te laten weten dat ik wel graag naar buiten wil, komen ze me vertellen dat dat niet kan. Want we liggen niet stil, we zeilen. Niet zo hard, maar met hulp van Tweety (de halfwinder met een vogel erop) deden we zomaar bijna 4 knopen (door het water, helaas maar 2-en-een-beetje over de grond). Was wel lekker rustig en door het zachte gewieg op de golven ben ik ook weer lekker in slaap gevallen.

Hoorde ik de motor weer aangaan en een kwartier later uitgaan, blijken we nu in Kats te liggen. Hond-vogel-Kat, straks drinken ze nog Knientje ;-) In Kats is niet zo heel veel te beleven, maar het was de dichtsbijzijnde haven en we wilde binnen zijn voor de regen. Da's gelukt. Vrouwtje en ik konden zelfs nog droog naar de havenmeester op en neer lopen en naar het dijkje achter het haventerrein.

Vanavond is Philip, tussen de buien door, ook meegelopen naar dat dijkje. Kwam hij op de terugweg een dronken tor tegen. Die vroeg of hij een hond had, maar die heeft hij niet. De riem in zijn handen was daar gewoon. Ik was ondertussen met vrouwtje (niet Philips vrouw) doorgelopen en had me verstopt in de toiletten. Uiteindelijk ging de tor weg. Heb ik me onder vrouwtjes fleectrui verstopt om naar de boot te gaan. Had wel genoeg beesten gezien vandaag.

Nu lekker slapen. Ga maar geen schaapjes tellen en hoop dat ik geen nachtmerrie krijg.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten