vrijdag 5 augustus 2016

0805 Lekkerder dan verwacht zeilen

Het zeilen van vandaag was nog beter dan ze gisteravond bedacht hadden. Al met al vandaag de beste dag tot nu toe. Waarom?

Vanochtend dacht Philip er opeens aan dat de bakker bij de haven zou zijn. Die is verse croissants en broodjes gaan halen voor bij het ontbijt. Dat bleken heerlijk luchtige volkoren croissants te zijn en volkoren kaiserbroodjes die niets anders nodig hadden dan een beetje boter. Tja, als je de dag al zo begint.

Daarna hebben we alleen maar zon gehad. De wolken zagen we wel boven het vaste land, maar wij hadden zon. En wind uit het westen kracht 4. Dus eerst op de motor richting de Zeelandbrug en toen zeilend (halve en ruime wind) het Brabants Vaarwater door. Was het ook nog rond de kentering en lag er dus een hele kudde zeehonden te zonnen op een van de zandbanken waar wij vlak langs gingen.

Aangekomen in Wemeldinge de Overstag in de binnenhaven gelegd en daarna mocht ik ook even mijn pootjes strekken. Niet te lang, want naar het dorp mocht ik niet mee. Ik snuffel te veel. Ben ik op de boot blijven passen terwijl zij eten gingen kopen. Weer terug hebben we allemaal in het zonnetje gezeten: zij op de luxe kussens en ik op mijn eigen kussen. Vrouwtje is tussendoor nog even een nieuw vest gaan kopen en Philip was bezig de buiskap schoon te maken. Dat eerste doet me niet zoveel, maar dat laatste ... daar gebruikt hij dus de hele tijd water (!) bij. Terwijl ik buiten lig. Liep ik gewoon het risico nat te worden.

Gelukkig kon ik binnen eten, weet ik tenminste zeker dat het droog is. Na het eten hebben we de Banjerroute gelopen. Mocht ik dus de hele tijd los. Kon ik rennen en snuffelen zoveel als ik maar wilde. Was wel heel lang lopen hoor, denk dat we weer een uur hebben gewandeld. Het is maar goed dat ik zoveel oefen met lopen, rennen en snuffelen bij Bart in de tuin.

Philip is nog aan het bedenken waar we morgen naar toe gaan. In ieder geval door het 150-jarige Kanaal door Zuid-Beveland denk ik.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten