dinsdag 2 augustus 2016

0802 24 uur regen

Ik wist niet dat het zo lang kon regenen. Gisteravond had Philip de achtertent erop gezet zodat we ook buiten een droge plek zouden hebben. Om je jas te drogen te hangen of je slippers neer te zetten. Maar gisteravond ging het tegen de verwachting in nog niet regenen, dus ik snapte niet zo goed waarom het nodig was. Vandaag heb ik gemerkt dat het heel handig was, het scheelt toch zeker twee keer een meter nat worden.

Zoals jullie al begrepen zullen hebben heeft het de afgelopen 24 uur geregend. Soms zo hard dat je het kon horen, soms met veel wind, meestal alleen maar miezer en met een beetje wind. Ik ben blij dat ik maar drie keer per dag een rondje hoef te lopen, want ik hou niet van water. En van heel de dag miezer wordt je ook heel nat. We zijn in Bruinisse gebleven en hebben er (nog) niet veel van gezien. Van een uitstapje naar de havenmeester en terug waren de mensen hier aan boord zo nat dat ik blij was dat ik niet mee mocht.

Het voordeel van regen is dat ze de hele dag binnen zijn en ik over aandacht niet te klagen heb. Gekriebel op mijn kop, aai over mijn vacht, een stukje chips, een hondensnoepje. Ik ben de dag wel doorgekomen. Zij ook. Wifi maakt een hoop goed, HvA studenten gaan gewoon door met stukken aanleveren, het koffiezetapparaat waardeerde de azijn en van app-en met de familie wordt je altijd blij. Blijer dan de kindertjes van Aquavitesse, die hadden vandaag gewoon les in hun open bootjes. Waarop een van de kids zich lopend op de steiger richt paps en mama afvroeg waarom dat moest. Zeilen was best leuk, maar in de regen niet zo. Het waaide trouwens niet heel erg de ochtend, kan me wel wat voorstellen bij zijn vraag. Dobberen in de regen is ook niet mijn idee van zeilen.

Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet. Zij in ieder geval boodschappen in het altijd pitoreske Bru.Of we daarna gaan varen hangt af van wind en tij denk ik (en een beetje van de regen). Nog een dag verwennerij mag van mij best, maar zeilen is ook leuk.



Woef! 

Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten