dinsdag 23 augustus 2016

0823 1300 toeren

Ik wist het al bij het wakker worden. Vandaag zou een heerlijke dag worden. De zon scheen vanochtend al volop en de wind was nagenoeg weg. Misschien zou Tweety zelfs zijn koppie nog even laten zien.

Al snel was duidelijk dat de wind het niet wist vandaag. Variatie langs horen komen van 0,5 tot 6,7 knopen wind. En dan ook nog uit steeds verschillende richtingen. Tweety bleef in zijn tas en de motor werd op 1300 toeren gezet. Lekker rustig gangetje waar ik op de bank mocht blijven. Gezellig.

Helaas heeft dat gemotor in combinatie met een aantal sluizen voor mij een nadeel: ik weet niet wanneer we er zijn. Moesten we dit keer dus bij alle sluizen wachten. Maar dan ook weer nergens lang genoeg zodat ik niet van boord kon. Echt, ik heb nog geblaft om duidelijk te maken dat ik er ook was. Niet geholpen, helaas.

Heb wel nog een echt avontuur meegemaakt. Op het Hollands Diep gingen we oversteken en de heel grote boot waar we achterlangs gingen had ook heel grote golven. Philip had de motor al wat harder aan het werk gezet en nog. Hoorde ik, op deze anders zo rustige dag, opeens een enorme klap. Lagen we opeens een stuk stiller en kwam er een golf over ons heen. Daarna waren we gelukkig bijna aan de overkant en kon de motor terug naar de vertrouwde 1300 en de boot drogen.

Nu dus Strijensas. Vanavond, avontuurlijk als ik ben, eens de andere kant op gelopen op de dijk. Niet heel spannend.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten