dinsdag 9 augustus 2016

0809 Miepen en eten

Mijn leven bestaat uit miepen en eten. Okay, en slapen. Maar zelfs tijdens het slapen kan ik miepen. Vanochtend begonnen met een een rondje miepen: gewoon bij elke grasspriet stil gaan staan om te snuffelen. Daarna om de 30 meter drie drupjes laten vallen en je krijgt al snel te horen dat je "niet zo moet miepen". He, daar ben ik gewoon een natuurtalent in en die moet je kansen geven. Zolang ik niet te laat thuis kom of dronken de buren wakker maak, is er geen reden me naar huis te sturen.

Na het miepen gingen we weg. Het leek nog even een rustige reis te worden en ik wilde al gaan miepen dat ik geen zin had in de hondenkooi en liever op de bank lag. Maar er was helemaal geen tijd om te miepen: de motor werd gestart, ik werd opgepakt en in de hondenkooi gezet en er werd meteen weggevaren. Was ik later wel blij om. Want een rustige reis is het niet geweest. Heel veel golven, heel hoge golven en superhoge golven zijn we onderweg tegengekomen. Aan de wind met het grootzeil bij om een beetje rustig te blijven liggen op de golven, hadden we (9 knopen over de grond gaand/7 door het water) nog een hoop gebonk en geboem. Alle bordjes bleken na afloop een nieuw plekje te hebben.

Er waren zulke hoge golven bij dat het water over de buiskap kwam, de kuip een laagje water had waar vrouwtjes linkervoet in stond en er zeewater door de ventilator op het dak naar binnen kwam. Toen was ik wel heel blij dat ik gewoon op de slaapzak in de hondenkooi, lekker droog, naar de geluiden kon luisteren. Het enige wat ik niet gehoord heb is regen! Bleek dat wij de hele tijd tussen de buien door hebben gevaren. Na ons de regen over Vlissingen en Breskens, voor ons de regen op zee of naast ons de regen bij de Belgische kust. Wij hebben geen drupje gehad.

Na Zeebrugge werd de koers verlegd, ging de motor uit en hebben we nog ruim een uur heerlijk gezeild. Toen we in Blankenberge lagen heb ik van vrouwtje een stukje van haar boterham gekregen. Zij gingen daarna even een rondje lopen, heb ik op de boot gepast. Lekker op de bank gelegen. Weer terug hebben we buiten geborreld met natuurlijk ook een kleine versnapering voor mij.

Net zijn we naar het strand geweest waar hondjes los mogen lopen. Ben er wel een beetje moe van, was wel leuk om door het zand te rennen. Heb mijn hele bak water leeggedronken.

Morgen komen opa en oma!

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten