dinsdag 16 augustus 2016

0816 Echte meiden zeilen

Gisteravond toen ik na mijn blog ging slapen hoorde ik heel veel wind. Vanochtend bij het wakker worden was dat gelukkig minder. Ging ik dus opgewekt met vrouwtje mee om croissant en brood te halen. Na het ontbijt nog een kopje koffie en toen moest ik naar binnen want we gingen weg.

Baalde wel dat ik niet, net als al die mannen en vrouwen op de boten om ons heen, kon zien hoe Noor helemaal alleen de boot wegvoer. Vrouwtje en Philip waren druk met landvasten en stootwillen en zij draait even die boot de haven uit. Leverde volgens Philip veel verbaasde blikken op en zelfs mensen die er een foto van maakte.

Op zee bleek de wind uit de verkeerde hoek te komen. Noord-Oost, grrrr. Oost was leuker geweest. En er waren wel heel veel golven van de harde wind van gisteren. Zelfs achterin de hondenkooi werd ik de golven een beetje zat. De mensen boven mij hadden nog wel plezier van wie er nat werd en wie niet. Maar ook die waren na zeven uur tegen toenemende wind in motoren (nou ja, afkruizen op 30 graden, want een zeiltje op tegen de golven) het helemaal zat. Zijn we bij Zeebrugge naar binnen gegaan. Hoorde we nog via de marifoon dat er toen een NNO 6 Bft stond. Slim besluit om de haven in te gaan dus.

Vorige keer (reis 2012 naar Normandie) deden we dat zeilend en lagen we bij de Koninklijke. Nu gewoon op de motor met Noor aan het roer en we liggen bij een nieuwe jachthaven. Daar heeft Noor ons hoogstpersoonlijk met een aanleg op de achterlandvast aan de steiger gelegd. De meneer van de boot die er al lag was zo onder de indruk dat hij een grote duim omhoog stak voor Noor en er later, toen hij vrouwtje tegenkwam bij de havenmeester, weer over begon.

De douches hier zijn echt geweldig (zeggen de mensen dan he, ik ben er echt niet onder gegaan). Zeebrugge aandoen is opeens minder erg geworden.

Noor is net door haar pappa opgehaald. Die ga ik missen de komende dagen, kon zo leuk met haar knuffelen en ze kan zo goed varen. Heb vandaag wel een extra aai over mijn bol gekregen: Dank je wel Marijke.

Philip is nu de boot aan het afspuiten, dus ik blijf binnen. Denk dat ik zo maar ga slapen.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten