maandag 8 augustus 2016

0808 Achtbaan

Ik had de afgelopen dagen bij mijn wandeling op de pier al gezien dat het er voor de havenmonding van Terneuzen bij half tij roerig aan toe ging. Grote diepteverschillen in combinatie met een neer zorgen daar voor heel veel lastige golven. De mensen hier aan boord zijn echter gek op uitdagingen, wilde niet te vroeg opstaan en wel het tij mee. Dus zijn we iets na halftij weg gegaan.

Dat hebben we geweten. Bij de eerste golf ben ik nog iets verder naar achteren in de hondenkooi gekropen en rustig met mijn koppie naar voren gaan liggen. Hoorde ik dat de ontbijtplankjes een nieuw plekje zochten in de kast, dat mijn kussen op de bak netjes helemaal in het hoekje schoof en dat de thermoskan zich nog even heerlijk in de wasbak vastzette. Ofwel: dat alles weer op het "zee"-plekje lag en ik blij was dat de mensen hier altijd voordat ze gaan varen alles zeevast neerzetten.

Gelukkig bleef Philip rustig, deed de motor zijn werk en waren we na een paar minuten uit deze branding. Konden we snel de vaarweg oversteken voordat de grote boten er aan kwamen. Om de hele grote boten te ontlopen zijn we daarna via de sluiproute gegaan. Midden tussen de zandbanken door (wel met betonning hoor). Was wel een grappig gezicht, het land kwam wel heel dicht bij. Konden ze ook de zeehonden goed zien. Die wonen hier en de kleintjes groeien goed.

Rond laagwater Breskens aangelopen. Eerst ging de motor even uit om te tanken, maar daarna ging hij weer aan om naar een mooie ligplek te gaan. Daar liggen we nu dus. Hebben we heerlijk in de zon geluncht. Ik kreeg ook een beetje, omdat ze me zo zielig vonden vanwege die achtbaan. Ha, niets van gemerkt, heb gewoon rustig gelegen. Niet verder vertellen, want de kip was lekker.

Na hun gebruikelijke rondje dorp thee gedronken met (ook voor mij) gevulde koek. Nog een heerlijk middagdutje gedaan in het zonnetje en na het eten een stukje langs de dijk gelopen. Een heerlijk dagje met voldoende aktie, beweging en rust.

Morgen gaan we echt naar Belgie hebben ze beloofd. Naar het strand waar hondjes los mogen lopen.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten