donderdag 25 augustus 2016

0825 Warm

Pffff, ik heb het ook warm. Net als jullie allemaal denk ik. Maar ik hou niet van water en ga dus niet zwemmen om af te koelen. En ik word al wat ouder en drink alleen uit mijn bakje als op het op de vaste plek staat. En ik ben een hondje en heb dus geen andere manier om mijn warmte kwijt te raken dan te hijgen. Klink al de hele dag als een slechte 0900-lijn. Maar wel een succesvolle ;-)

Het was wel een beetje de dag van de bijzondere bruggen en sluizen. Eerst bij het wegvaren de door vrijwilligers bediende brug in Alblasserdam. Even bellen en een kwartier later is er iemand om de brug voor je open te doen. Daarna stond bij de Algerabrug opeens een mevrouw met een megafoon. Blijkt dat ze onder de vaste onderdoorgang beton aan het storten zijn en dus moet iedereen via de sluis. Hebben we geduldig op onze beurt gewacht.

Bij de sluis in Gouda riepen we in een gok de sluiswachter op via de marifoon: dat we van buiten naar binnen wilde. Mochten we zomaar mee met de beroepsvaart omdat de sluiswachter dacht dat we de spoorbrug van 14.27 wilde halen. We zijn iets eerder afgeslagen en liggen nu in Gouda, maar dat hebben we toen niet verteld (werd ook niet naar gevraagd).

Philip hielp me nog even herinneren aan mijn zwemavonturen hier, maar dat heeft er alleen maar voor gezorgd dat ik binnen wilde blijven. Met mijn water in de buurt en mijn buik op de koude vloer. Hmmm.

Morgen een laatste dagje varen :-(

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten