zondag 14 augustus 2016

0814 Een mooie dag - une belle journee

Wat een heerlijk begin van de ochtend. We gingen zomaar naar gras! Op zich is in Oostende liggen voor mij een nadeel omdat er bij de haven geen gras is, maar vanochtend ging vrouwtje met mij met het pontje naar de overkant waar wel gras is. Werd ik helemaal blij van. Van de meneer van het pontje niet zo, die gebruikte echt heel veel zijn boegschroef en die maakt heel veel herrie. Gras maakt mij voor zelfs die herrie goed.

Bij de Overstag aangekomen bleek dat Philip verse broodjes had gehaald. Rook zo lekker. Mocht ik niet eens een stukje van, heb alleen een stukje kaas gekregen. Na de koffie werden alle landvasten binnen gehaald. Heeft Noor ons de haven uitgevaren. Kan ze goed joh. Tussen de boten uit en tussen de mooring door, om een andere boot heen en toen, rekening houdend met de uitgaande schepen, naar de zee. Zagen we onderweg Opti's die op zee gingen oefenen. Da's wel heel stoer.

Op zee ruime wind koers gezet naar Duinkerke. Onderweg werd nog een echte zeehond gespot, zo een die wel van water houdt. Nadat Noor een kopje thee had ingeschonken en de broodjes had gesmeerd ging ook het zonnetje nog schijnen. Ik lag ondertussen heerlijk te slapen en omdat het een rustig zeetje was kwam Noor me gezelschap houden en later vrouwtje en daarna weer Noor. Had ik opeens in plaats van een dag helemaal alleen een dag met leuke vriendinnetjes om me heen.

Vlak voor de haven van Duinkerke ging iedereen weer naar buiten. Heeft Noor ons weer de haven binnengevaren, lief zwaaiend naar alle locals die na een dagje vissen van zee kwamen. We liggen nu bij de havenhoofden in de buurt aan de steiger. Er is gras vlak bij het (nieuwe) havenkantoor, ik ben dus helemaal tevreden. Noor niet zo, want de wifi is niet heel goed. Met hulp van de Havenmeester is het haar wel gelukt om nu contact met de wifi te krijgen. Heeft ze meteen een hele hand codes gekregen, terwijl vrouwtje er maar 1 kreeg. Het is niet eerlijk.

Ik ben al een rondje in de buurt gaan lopen en heb lekker los mogen rennen. Ik mag dat Frankrijk wel, ik heb geen wifi nodig ;-)

Morgen blijven we een dagje hier. Gaan ze naar een museum over operatie Dynamo en daarna gaan de meisjes shoppen. O ja, en Noor gaat de mast in. Hoor je morgen meer over.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten