maandag 15 augustus 2016

0815 Zegeningen

Vandaag was een dag om eens stil te staan bij je zegeningen. Zo ben ik een heel verwend hondje, want ik kreeg ook een stukje verse croissant bij het ontbijt. Had ik wel eerst moeten halen samen met vrouwtje, maar dat heb ik er graag voor over.

Ook ben ik een vrij hondje. Dat dat een zegening is hebben de mensen hier vanochtend zich weer eens gerealiseerd toen ze naar het museum over Operatie Dynamo gingen. En inderdaad, vrijheid is een groot goed. 338.226 mensen werden er hier in 9 dagen gered. Getal zegt niet zoveel, maar als je de foto ziet van de kade waar je net zelf gelopen hebt dan begint het te dagen.

Ik ben een hondje zonder honger. Ja, ik heb wel lekkere trek, maar honger ken ik niet. En de mensen hier ook niet. Na de koffie (en de wifi) bij de Mac, hebben ze ruim boodschappen gedaan. Geen hondebrokjes gekocht, want de mijne zijn nog niet op en vrouwtje heeft liever dat ik geen buikpijn krijg van vreemde brokjes. Wel een lekker kaasje voor bij het ontbijt, al hebben ze al afgesproken dat ze morgen weer croissants eten ;-) O ja en een stukje van het hoorntje van het ijsje waar Noor op trakteerde. Vrouwtje heeft het ijs gegeten, ik mocht een stukje hoorntje.

Dat ik geen hondenkleertjes heb vind ik een zegening. Noor en vrouwtje hebben de middag over de Braderie die hier was gelopen opzoek naar een riem en leuke kleren. Hebben ze zowaar ook allebei gevonden. Voor mij hadden ze niets meegenomen, want de speeltjes hadden rare stekels en dan wil ik er niet mee spelen. En een botje krijg ik niet, want dat wil ik dan graag verstoppen en dat mag niet aan boord.

Bovenal ben ik een hondje dat op een gezegende zee gaat varen morgen. Vandaag was namelijk de processie en de de zegening van de zee. Kwamen er opeens een heleboel bootjes langsvaren met voorop de mannen van de reddingsdienst en de pastoor. Gingen ze naar zee om te zee te zegenen en allen die op zee gebleven zijn te eren. Was wel indrukwekkend om te zien.

Morgen weer varen, gezegend.

Pootje van
Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten