donderdag 22 augustus 2019

22-8 Gouda

Volgens de mensen hier heeft WV De Lek een leuke haven, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ze hebben namelijk hondonvriendelijke steigers. Met een wildrooster links en rechts en een klein paadje van houten vlonderdelen in het midden. Daar hou ik niet van. Dus heeft Philip me vanochtend naar de poort gedragen. Terug ben ik heel langzaam met hem mee gelopen, ik wilde hier wel weg en dus naar de boot.

Rond 9 uur was het hoogwater. Kwam de buurboot (die wij gisteren bij Dordt nog hadden gezien) aan en gingen wij zo'n 15 minuten later weg. Moesten we wel lang wachten voor de Algerabrug, maar konden we met genoeg water onder de kiel de haven verlaten. Bij de brug dus maar een kopje koffie gedronken en opnieuw zonnebrand gesmeerd.

De Hollandse IJssel hebben we in een tuf-tuf-1300toeren-touristisch tempo gedaan. Dan heb je dus echt de tijd om eens goed om je heen te kijken, bijvoorbeeld naar de huizen tedie aan de waterkant staan. Er vallen dan wel wat zaken op:
- Grote ramen op het zuiden, maar niets zien door zonwering;
- Vloog er zomaar een ooievaar over het water;
- Alle boten die ons ingehaald hebben lagen later te wachten, bij de sluis/de spoorbrug/hun losplek;
- De politie deed vandaag een heel snelle inspectie. Ze zwaaien wel maar gaan echt heel hard;
- De veerpont deed een rondje van de zaak en nam zo toch nog 2 extra fietsers mee;
- Wij weten een goede plek voor een noodovernachtingsplek voor de Staande Mast vaarders.

Bij de sluis konden we zo aansluiten en ging het schutten lekker snel. Nu liggen we bij WSV Gouda. In een box, maar die is net niet diep genoeg. Liggen we dus iets naar voren en moeten we er alsnog van de zijkant af. Helaas voor vrouwtje. Die is dus eerst een rondje Havenmeester-Action gaan doen, waarna Philip ook nog even naar de A C Tion ging ;-) en naar de supermarkt.

Stond ik dus vanavond beneden, kwam opeens Bart de trap af. Heb ik heel duidelijk gemaakt dat ik blij was hem te zien en de teckels te ruiken. Heb eerst een paar minuten tegen hem aan gedanst en toen hij zat heb ik hem helemaal gesnuffeld. Kon ik Jet, Maxi en Cosy ruiken. Hij bleef eten en na het eten gingen we allemaal in zijn auto.

Gingen we naar de papa en mama van vrouwtje. Vrouwtjes mama moet morgen naar het ziekenhuis en die gingen we gedag zeggen. Hebben we eerst vakantieijsjes gehaald bij Moments. Had Lars aan vrouwtje gezegd welke smaken zijn oma lekker vindt, dat had ie goed gedaan. Weet je wat zo leuk was? Ik mocht eerst het bakje van vrouwtje uitlikken en later het bakje van haar mama.

Hebben de mensen nog koffie gedronken en ik wat water. Zag ik opeens een rode kat op de het hek zitten. Daar heb ik een keer naar geblaft, maar dat mocht niet. Heb ik die kat daarna gewoon heel goed in de gaten gehouden, had hem strak in mijn vizier.

Nu zijn we weer terug op de boot, Bart heeft ons weer hierheen gebracht. Morgen moeten we om 10 uur weg, hebben we de spoorbrug van 10.28 uur. En daarna tuffen we naar Aalsmeer.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten