zondag 11 augustus 2019

11-8 Den Osse

Dat eiland, Ossenhoek, had ik dus wel gezien. En dat heb ik vanochtend ook heel duidelijk gemaakt. Ben eerst nog braaf meegelopen, een hond moet toch de blaas legen, maar op een onbewaakt moment ben ik gewoon heel snel door het riet de steiger opgelopen. Helemaal naar het eind van de steiger. Om daar met mijn neus in de wind te laten zien welke kant ik wel op wilde: naar buiten.

Het duurde even, uiteindelijk werd er naar me geluisterd. Begin van de middag werd de motor gestart, werden de landvasten losgemaakt en mocht ik in mijn tuigje genieten van het uitvaren van het haventje.

De reis was van niet al te lange duur, we gingen namelijk naar Den Osse. Na krap een half uur werd ik naar binnen verbannen omdat ze aan moesten leggen. Als ze denken dat dat makkelijker is als ik niet buiten ben ... ik heb gejankt zodat ze hun best moesten doen zich te concentreren. Mijn wraak is Ahoeeee.

Hier verder rustig aan gedaan. Er zijn twee tassen met was weer schoon en droog. De boot is gestofzuigd, niet mijn hobby ik maakte dat ik weg kwam. Verder hebben Philip en ik het terrein rond de haven verkent, is Philip bij de duikstek in de buurt zijn fles gaan vullen en heb ik net een lekker botje gegeten.

Ze hebben nu zo'n vlag waarmee we op allerlei steigers mogen aanleggen, dus dat gaan we komende week doen. Ik zal wel een seintje even als ik denk dat we ergens te lang liggen.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten