dinsdag 6 augustus 2019

6-8 Mosselbank eilandjes

Ik ben een beetje moe, ik wilde net niet eens met Philip een rondje lopen. Dat komt omdat we vandaag visite hadden. Mijn vriendinnetje Isis en mijn vriendjes Lars en Gijs kwamen met hun papa en mama een dagje mee varen.

Ze waren er om een uur of twaalf. Hebben ze eerst iets gedronken en een Zeeuwse Bolus gegeten. Heel flauw, ik mocht niet eens een hapje. Daarna gingen we naar een eilandje varen. Ze hebben hier een soort Marrekrite en daar had vrouwtje een weekkaart voor gehaald. Tussen Herkingen en Bruinisse liggen de eilandjes Mosselbank en daar zouden we een middag aan een van de steigers gaan liggen.

Vrouwtje mocht wegvaren, daarna mocht eerst Lars

  toen Gijs

en tot slot Isis sturen. Bij het eilandje hebben we aangelegd aan het einde van een steiger, konden ze later van de boot afspringen.

Isis mocht suppen en dat kan ze dus al echt heel goed. Ze ging helemaal alleen en de sup zat niet aan de boot vast. Later gingen Lars en Gijs met haar mee. Mochten ze achterop het supboard liggen. Bleef Isis ook de hele tijd gewoon doorvaren. Stoer he. Daarna ging ze met Philip samen snorkelen. Hebben ze krabbetjes en kwalletjes en visjes gezien.

Lars kon echt heel hard in het water springen, kwamen er heel veel spetters. Hij mocht ook op het supboard, alleen zat het toen aan de boot vast. Kon hij gewoon aan het touw trekken als hij terug wilde. Hij ging ook nog heel ver over de grote stenen lopen. Dat was wel een beetje gevaarlijk, ik zou het niet durven. Lars wel en hij keek heel goed uit. Had hij wel een beetje bloed toen hij terug kwam, maar dat is niet erg.

Gijs ging heel lang gezellig bij ons blijven. Maar later liet hij zien dat hij met zijn reddingvest aan ook heel goed in het water kan springen en dat hij al wel een beetje kan zwemmen. Je kan zien dat hij al een "Eendje" heeft bij zwemles. En dat vind ik als Kooiker dan weer extra leuk.

Frank en Philip gingen ook zwemmen. Philip ging zelfs heel ver suppen, helemaal om het eilandje heen. Vrouwtje moest aan boord blijven. Suus heeft een klein stukje gesupt en verder ging ze samen met vrouwtje naar iedereen kijken.

Ik vond het allemaal wel een beetje druk. Lars kan mij al wel de trap optillen, dus ik ben wel regelmatig boven geweest. Toch ging ik dan elke keer gewoon zelf weer naar beneden en op vrouwtjes bed liggen. Kwamen ze allemaal kusjes, knuffels en kriebels aan me brengen. Daarvoor hoef je dus helemaal niet boven te zijn.

Aan het eind van de middag was het even heel stil. Waren alle Valkjes aan het krabbetjes vangen met een knijper en een plakje spek. Toen de krabbetjes daar genoeg van hadden en het spek op was zijn we weer naar de haven gevaren. Nu mocht Gijs eerst en toen Lars en toen Frank, Philip heeft weer netjes achteruit aangelegd.

Gelukkig gingen ze niet meteen weg, kon ik nog even met Lars en Frank gaan lopen. Toen de mensen patatjes gingen eten moest ik beneden blijven. Heb ik eerst nog even gepiept, maar daar reageerde ze niet op. Ben ik maar weer op bed gaan liggen.

Nu is het heel stil en ben ik heel moe. Dus ga ik lekker slapen.
Truste,

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten