woensdag 14 augustus 2019

14-8 (het beste plekje van) Archipel

We liggen nog steeds bij de Archipel. Sinds een uur of drie vanmiddag regent het bijna de hele tijd en blijven we dus voornamelijk binnen. Tijdens het avondeten was het even droog. Heeft Philip gewoon zijn toetje even laten staan om toen met mij een rondje eiland te lopen. Lief he.

Vanochtend was het heerlijk weer. Hebben we lekker in het zonnetje gezeten. Vrouwtje met een puzzelboekje, Philip ging surfen en later snorkelen en daardoor kon ik op zijn kussen liggen. Heb ik heerlijk gelegen. Philip heeft rondjes om de andere twee eilandjes gesurft.

Wij gaan niet weg, want wij liggen op het beste plekje. Kwam zelfs vanochtend een mevrouw vragen hoe lang we nog bleven, omdat zij zo graag op ons plekje zou willen liggen. We mogen nog 2 nachtjes blijven en blijven er in ieder geval nog 1. Jammer voor haar, ging ze later maar helemaal weg.

Kwam op een gegeven moment een boot naast ons liggen. Ging die mevrouw me zomaar even kriebelen. Kon precies, dat ik met mijn pootjes in de kuip bleef en zij toch bij mijn koppie kon. Nu liggen die mensen voor ons, want daar kwam een plekje vrij. Hebben ze ook vrienden naast zich gekregen. Dat is wel fijn, want de wind is iets gedraaid en dus houden ze ons samen netjes uit de wind.

Vanavond heeft Philip een hele tijd met een vriend gekletst over de zender. Was wel raar, zat hij aan de kaartentafel te kletsen, hoorde ik iemand terugkletsen, maar ik zag helemaal niemand. Het is maar goed dat ik van vrouwtje wat te snacken kreeg, anders was ik nog onrustiger geweest.

Nu raast de wind om de verstaging, hoor ik de regen op het dak en kruip ik dus straks lekker onder de slaapzak van vrouwtje. Tot morgen.


Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten