donderdag 15 augustus 2019

15-8 Port Zelande

Vanochtend werd ik wakker omdat ik de regen heel hard op de boot hoorde komen. Maar ja, met zoveel regen gaat Philip toch niet met me lopen. Dus heb ik een ander plekje op vrouwtjes slaapzak gezocht en ben ik verder gegaan met slapen. Uiteindelijk duurde de regen zo lang dat de mensen zelfs gewoon gingen ontbijten in plaats van te wachten tot het droog werd. Ben ik na het ontbijt met Philip gaan lopen.

We hadden onze drie nachten aan de Archipel gehad en moesten dus weg. De keuze was Ouddorp of Port Zelande. Kan vast verklappen: is Port Zelande geworden. Dat was wel een rot stuk varen. Helemaal op de motor, recht tegen 25 knopen wind in. Moest ik de hele tijd beneden blijven. Janken, piepen, blaffen, niets hielp. Ze waren onverbiddelijk. Heb uiteindelijk mijn oogjes maar dichtgedaan en ben een beetje gaan slapen.

We liggen nu in het wat rustiger gedeelte van de haven, maar wel vlakbij het sanitair. Dat is handig voor vrouwtje. Die is vanmiddag gaan werken. Het voordeel daarvan is dat ik heerlijk op de bank tegen haar aan kan liggen. Was niet zo blij dat ze heel lang met Hennie ging bellen, dus toen heb ik even een pootje over haar gezicht gehaald. Philip was ondertussen op de fiets naar Renesse om een duikbril op sterkte te kopen. Heeft hij gewoon Circus Renz en het treintje gezien.

Het eten was vandaag bijzonder. Ze gingen naar de yachtclub om spare-ribs te eten. En ik mocht mee! Had de mevrouw daar gewoon lekkere hondensnoepjes in haar schort. Had ik goed geroken en toen ik netjes ging zitten kreeg ik er een. Ik mocht van vrouwtje niet piepen om meer, ik moest netjes onder de tafel gaan liggen. Heeft ze gewoon haar trui op de grond gelegd zodat ik daarop kon liggen. Dat was wel heel moeilijk hoor, om zo lang stil te liggen. Gelukkig had vrouwtje ook lekkere botjes meegenomen. En als ik mag kluiven kan ik wel op mijn plek blijven. Dus toen lukte het al beter. Maar ik moet nog wel even oefenen hoor. Zag andere honden waar het al wel heel goed ging. Hoop alleen dat het vrouwtje geen hondenkinderwagen voor me gaat kopen, dat had de mevrouw bij de tafel naast ons voor haar hondjes en dat lijkt me dus helemaal niets.

Na het eten wilde Philip met me gaan wandelen, daar had ik niet zo'n zin in. Gingen we maar gewoon naar de boot. Even later mocht/moest ik weer mee. Heb ik maar braaf gedaan wat ik moest doen. Had alleen geen zin het terrein af te gaan, daar mijn pootjes even in de remmen gegooid. Mocht ik op de terugweg niet snuffelen, nou dan niet. Poeh.

Nu wordt mijn Tractive weer opgeladen, net als de telefoons en computers. Morgen gaan we hopelijk weer naar een plek waar hondjes los mogen rennen.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten