woensdag 21 augustus 2019

21-8 Krimpen aan de Lek

Moest ik vanochtend dus mee om te lopen. Daar had ik helemaal geen zin in, bleef dus eerst een beetje bij de boot dralen. Maar ik moest toch wel nodig, dus ben ik meegelopen naar een stukje gras. Daarna wilde ik wel terug, maar Philip wilde door. Lukte het me op het zebrapad om me los te rukken. Ben ik gewoon naar de boot gaan lopen. Ik hoorde wel de hele tijd herrie achter me, zelfs een afleidingsrondje om een plantenbak haalde dat niet weg. Bleek mijn riem te zijn. Die is nu dus een beetje kapot. Hoop dat ze er zo elke keer weer aan denken dat ik soms niet mee wil.

Nadat vrouwtje naar de havenmeester was geweest en Philip de boot had schoon gemaakt konden we weg. Op het Hollands Diep de zeilen gehesen en richting de Moerdijkbruggen gegaan. Dat ging echt heel lekker tot we bij Strijensas waren. Viel de wind helemaal weg. Hebben we de rest van onze reis op de motor gedaan.

Door Dordtrecht, waar vlak langs het water een helicopter opsteeg net toen wij er langs voeren. Aan de andere kant van de spoorbrug, tegenover het centrum van Dord naast de watertoren van Zwijndrecht, waren ze aan het heien. dat is dus een heel raar geluid. Ik moest even heel goed zoeken wat ze aan het doen waren, want dit geluid kende ik nog niet. Maar we waren er snel langs en vrouwtje zei dat het niet erg was.

Via de Noord, door de brug bij Alblasserdam, die brug doet er echt 20 minuten over om open en weer dicht te gaan, gingen we uiteindelijk de Lek op. En nu liggen we bij WV De Lek. De haven is niet heel diep, we moesten echt even wat modder wegduwen om een plek te veroveren. En het is een getijde haven, dus het waterpeil zakte daarna ook nog even door. Niet erg hoor, vooral modder. Philip en vrouwtje denken aan Wangerooge en Blankenbergen, daar kwam het ook goed terwijl ze eerst wegzakte.

Het is wel alweer een superleuke niet zo grote verenigingshaven. Betaalbaar met nette voorzieningen en een lekkere douche. Met een heel lieve havenmeester die mij knuffels gaf en een mevrouw die niet alleen knuffels gaf maar die ook een hondensnoepje voor me had.

Morgenochtend gaan we op tijd weg, om 9 uur is het hoog water. Dan gaan we naar Gouda zeggen ze hier.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten