woensdag 7 augustus 2019

7-8 Herkingen

Wat ben ik blij dat mijn vriendjes en vriendinnetje gister zijn geweest, vandaag waaide het heel hard en was het koud. Dan hadden we nooit leuk kunnen spelen. Ja, samen spelen. Dat hebben we gisteren ook gedaan. Lars en Isis hebben me geleerd om met de bal te spelen, dus nu ren ik af en toe door de boot achter mijn bal aan. Grappig om te zien, volgens vrouwtje.

Had ik dus alle tijd voor vandaag. Het waaide namelijk steeds harder dan de apps zeiden en dus besloten ze rond 11.30 uur dat ze gewoon nog een dagje gingen blijven hier. Als het heel hard waait kan vrouwtje namelijk niet zo goed uit de (gips)benen, dus dan moet Philip alles alleen doen. En dat is niet echt het vakantie-gevoel.

Gingen ze alleen vanmiddag opeens rare dingen doen. Ik weet niet eens meer hoe het kwam, volgens mij was het omdat vrouwtje een kopje soep wilde, maar opeens gingen ze allemaal spullen uit de bank halen. Kon ik nog net op een hoekje liggen, maar stond de hele tafel vol met zakje en bakjes, blikjes en pakjes. Hebben ze alles schoongemaakt, gekeken wat er echt deze vakantie op moest, spullen weggegooid en daarna alles weer in de (nu veel legere bank) teruggezet. Als ik het zo opschrijf duurt het niet zo lang, maar ze zijn er echt wel een paar uur mee bezig geweest. Zei vrouwtje dat het eigenlijk een klusje voor "als het regent" was, begon het prompt hard te regenen.

Ze waren voor 16 uur klaar, dat weet ik omdat toen Philips alarm ging voor een Cup-a-soup-moment. Gaan we nog veel meer horen deze vakantie, dat alarm.

Maar goed, de soep was net op toen er bij de boot naast ons iets gebeurde dat onze aandacht trok. Wat er was gebeurd was niet meteen duidelijk, maar dat er iets in het water lag wel. Kwam de meneer eerst in zijn snorkelset en later met een kleine fles perslucht naar buiten. Is Philip heel stoer gaan vragen of hij kon helpen met duiken. Nou dat wilde ze wel, meneer zijn bril lag in het water.

Heeft Philip zijn duikspullen, die net weer droog in de tas zaten, aangedaan en is hij gaan helpen. Hij zag er onwijs stoer en professioneel uit met een heel duikpak, een grote fles perslucht en een zaklamp. Is hij steeds naar beneden gegaan om te zoeken. Hij vertelde later dat het heel donker was beneden en dat je als je je arm uitstak niet eens je hand kon zien. Heeft hij nog wel 18 minuten gezocht, maar helaas niets kunnen vinden. Gelukkig waait het nog steeds hard en zijn zijn duikspulen nu al weer bijna droog. Kan hij morgen gewoon weer het water in ;-)

Vanavond tijdens het eten kwam de betreffende buurman vragen of vrouwtje en Philip vanavond koffie kwamen drinken. Dat zijn ze gaan doen. Lieten ze mij zomaar alleen op de Overstag, met een botje maar toch. Vertelde vrouwtje dat dat die mensen in Voorschoten wonen, vlak bij de ijsbaan. En dat hun boot normaal gesproken in Hellevoet ligt. Hebben ze dus en 2 kopjes koffie gedronken en een frisje en wat lekkers gesnoept, terwijl ik maar 1 botje heb gekregen.

Je snapt dat ik geen zin had om te doen wat zij willen, als ze me zo in de steek laten. Dus toen Philip wilde gaan lopen, ben ik uitgebreid overal gaan snuffelen. Eerst vandaag 'mijn' bank verkleinen, dan me in de steek laten en dan verwachten dat ik meewerk. Een kooiker is niet gek.

Ga zo lekker uitgebreid op vrouwtjes bed liggen, heel veel plek innemen. Dan snapt ze misschien hoe het voelt als iemand de plek waar jij ligt heel klein maakt. Ik laat morgen weten hoe dat ging.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten