vrijdag 16 augustus 2019

16-8 Bommenede

Vanacht gebeurde er heel rare dingen. Vrouwtje ging haar bed uit en buiten zitten. Bleek dat ze veel last had van haar maag. Ik heb even bij haar gezeten, maar omdat ik toch niets kon doen ben ik maar weer naar binnen gegaan en gaan slapen. Kwam ze een uurtje later weer bij me liggen. Ben ik heel lief tegen haar aan gaan liggen, zonder haar te krabbelen of knuffels te vragen.

Vanochtend ging Philip zonder mij weg. Kwam hij terug met croissantjes en broodjes. Gelukkig mocht ik na het ontbijt wel mee. Zijn we ook nu gewoon op het terrein van de Marina gebleven. Is hij later nog helemaal naar de supermarkt van Centerparcs gelopen, zonder mij, dat dan weer wel. Hadden we dus weer genoeg verse spullen in de boot. Konden we vertrekken. Wij vonden de Marina niet z'n gezellige haven, maar dat komt vast omdat we in het verkeerde hoekje lagen.

Eerst wat diesel in de boot en het vuilwater uit de boot gedaan. Moest ik binnen blijven. Ook later mocht ik niet naar buiten, want ze gingen echt zeilen. Vrouwtje had me al gezegd dat Catootje dan altijd helemaal achterin de hondenkooi ging liggen, op haar slaapzak. Dat heb ik vandaag uitgeprobeerd. Moet zeggen, dat ligt wel lekker als we echt heel schuin gaan. Maar eigenlijk wil ik liever bij de mensen buiten zijn.

Ging wel heel hard dat zeilen. Want ik kon maar heel even miepen en toen ging de motor al weer aan omdat we een haven in gingen. We liggen nu in de haven Bommenede. Dat is een oude werkhaven van toen ze de Brouwersdam gingen aanleggen. Het is hier heel rustig en ... hondjes mogen rennen.

Eerst vanmiddag, terwijl Philip naar Brouwershaven reed voor een duikding, bij vrouwtje gaan liggen. Die ging wat slaap inhalen van vannacht. Hebben zij en ik dus lekker een paar uur geslapen. Bleek dat Philip niet alleen de boodschappen al had gebracht, maar dat hij ook een stuk naar de andere kant was gaan fietsen. Hebben wij dus allemaal gemist. Heb vanavond tijdens onze wandeling wel een stukje van de omgeving gezien hoor. Het is niet dat ik niet wil. Er moet alleen altijd een mens mee.

Vanavond nog even meegeluisterd met de gesprekken die vrouwtje had met opa, oma en Bart. Hoorde ik dat Lars en Gijs heel lief hadden gelogeerd bij opa en oma. Hadden ze gewoon een ijsje gehad en chocopasta en knackworsten. Ondertussen had Isis echt een superlieve aktie voor haar ouders uitgevoerd (Ga lekker niet zeggen wat. Kan ik ook niet want dat heb ik niet zo goed gehoord, maar ik begreep wel dat opa en oma heel trots op haar waren en als die trots zijn, dan ben ik het natuurlijk ook) ;-) Ga haar gewoon knuffelen als ik haar weer zie.

We blijven hier een paar dagen. Het bereik is erg slecht, dus we moeten wel uitrusten. Vrouwtje hoopt dat ze dit bericht kan plaatsen. Ja, doei. Ik doe al de moeite om het te typen, moet je me niet ook nog gaan lastigvallen met de techniek van het plaatsen. Ieder zijn taak.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten