vrijdag 9 augustus 2019

9-8 Ossehoek

Dus en Weerplaza en het KNMI en Buienradar hadden het vandaag fout. Maar ... het was wel een foutje van de bank in ons voordeel.

Vannacht rond 1.30 uur begon het te waaien en regenen. Werden vrouwtje en ik wakker omdat de achterburen allemaal hun boot nog waterdicht moesten maken. Dat ging niet heel soepel, na een avond met BBQ, Duitse schlagers en bier. Maar we konden toch niet helpen, dus zijn we weer op bed gaan liggen. Tot ik rond 5.30 uur wakker schrok en even heel hard moest blaffen tegen een man in zwart gewaad op de trap. Bleek Philip in ochtendjas die het luik dicht deed, de wind was gedraaid en anders regende het binnen. Dus ik mijn bed weer in. Nog wel boegschroeven en motoren gehoord en me steeds omgedraaid. Rond 8.45 uur maar eens gaan kijken hoe de haven er bij lag.

Nou, gisteravond lag het dus vol (23 boten), vanochtend werd dat rap leger en leger en nu zijn we nog met vijf (5) boten over. De 'harde kern' zal ik maar zeggen. Dat terwijl het dus niet koud was vandaag en niet hard waaide. Maar er was voor de hele dag regent verwacht. Wij waren er klaar voor, wij hadden de spullen in huis en toen ... bleef het droog en ging zelfs de zon regelmatig schijnen. Als we vandaag in totaal, verdeeld over een stuk of vier periodes, anderhalf uur regen hebben gehad, dan is het veel.

Hebben we dus in de zon wat kunnen drinken, heb ik mijn rondje gelopen in de zon en kon Philip in de zon de sup opruimen. Alleen het verhalen van de boot heeft hij in de regen gedaan, zodat we ook met de (weer) draaiende wind niet aan lagerwal lagen.

Dat rondje lopen vanavond was heel bijzonder. Ik hoefde van vrouwtje namelijk niet aan de riem. Was gaaf, kon ik overal net zolang snuffelen als ik zelf wilde. Moest wel af en toe rennen om weer bij ze te komen, maar dat had ik graag over voor snuffelvrijheid.

Morgen blijven we hier liggen. Als de verwachte windkracht 7 komt hebben we top uitzicht en anders kan ik lekker zonder weg te waaien in de zon liggen.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten