donderdag 8 augustus 2019

8-8 Watersporteiland Ossehoek

Vanochtend heb ik even heel duidelijk gemaakt dat ik niet meer in Herkingen wilde blijven. Gewoon 4 pootjes in de remmen bij het uitlopen van de haven was wel voldoende denk ik. Liepen we daarna het kleine rondje, snel retour naar de boot. Of het geholpen had wist ik niet meteen, er moest eerst gegeten worden. Maar na de koffie werd het snel duidelijk: we gingen inderdaad weg.

Moest ik bij het uitvaren beneden blijven. Helemaal ongezellig alleen. Ik heb mijn meest harde wolvenhuil in de strijd gegooid en dat heel lang volgehouden. Mocht ook ik uiteindelijk de wind door mijn haren voelen. Dat is toch het echte varen, als je de wind door je haren voelt gaan met je snuit recht in de wind. Later ben ik er bij gaan liggen, maar ons koersje was zo dat ook toen ik de wind nog kon voelen.

Zijn we helemaal naar de andere kant van de Grevelingen gegaan. We liggen nu aan Watersporteiland Ossehoek. Vlakbij Port Zelande en de Brouwersdam. Dat is een eiland dat ze speciaal gemaakt hebben voor de watersporters om de echte natuurgebieden te ontzien. Maar geloof me, er zijn gewoon heel veel bomen en struiken met duindoorn. Het ziet er gewoon uit als natuur.

Is Philip vanmiddag gaan surfen en suppen, terwijl vrouwtje en ik aan boord bleven. Vanavond zijn we alledrie op het eiland een rondje gaan lopen. Philip en ik verder dan vrouwtje, maar wij hebben dan ook gezonde pootjes.

Morgen gaat het regenen, zeggen ze. En overmorgen heel hard waaien. Wij blijven lekker hier liggen, in de beschutting van het eiland met uitzicht op open water. Liggen we mooi eerste rij. Ik zal vrouwtje blaffen foto's te maken, dan kan ik die delen. Tot morgen,

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten