maandag 5 augustus 2019

5-8 Herkingen

Vannacht werd ik 2 keer wakker. Eerst door de regen, maar daar zei vrouwtje van dat die buiten zou blijven. En daarna van Philip, maar die zei zelf dat ik nog maar even moest gaan slapen. Dus heb ik braaf gewacht tot hij vroeg of ik mee ging. Natuurlijk, ik stond er meteen helemaal klaar voor,

Het wegvaren ging een beetje raar. Eerst gingen we weg en toen gingen we meteen aanleggen. En na een klein tijdje gingen we weer weg. Bleek dat we de vuilwatertank even leeg moesten laten pompen. Dat is een soort hondenpoep zakje voor mensen en dus moet je het netjes opruimen.

Eenmaal op de Grevelingen werd er snel een zeil gezet en ging de motor uit. Klom ik bij vrouwtje op schoot om goed rond te kunnen kijken. Was maar goed ook. Vanaf de grond had ik mooi die zeehond gemist. De met zijn neus boven water bij ons in de buurt zwom en die later nog echt even naar ons keek (of was dat een ander. Ik weet het niet, zo waren allebei gewoon donkergrijs). Ze heten wel zeeHOND, maar volgens vrouwtje houden ze niet van botjes. Wel van visjes, nou ... die vind ik ook lekker hoor.

Zijn we helemaal zeilend naar de andere kant van de Grevelingen gegaan. Ging heel goed, als ze zeilen hebben ze ook tijd voor kriebelen. Alleen het laatste stukje, toen ze gingen aanleggen, moest ik weer even naar binnen. Daarna kon ik naar buiten, want ik kan heel netjes op de boot blijven.


Nu liggen we in Herkingen en daar gaan we twee nachtjes slapen. Je kan helemaal naar het havenhoofd lopen, dat heb ik samen met Philip gedaan. En er wonen grote honden, maar die zitten achter een hek en zijn dus niet eng. Komt helemaal goed hier dus.

Morgen visite, heb ik zoveel zin in.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten