donderdag 9 augustus 2018

9-8 Schokkend / Groningen

Het is me vanochtend weer gelukt. Door zelf een beetje op tijd wakker te worden en door de kajuit te trippelen, mocht ik lekker nog een uurtje bij vrouwtje op bed slapen. Ik blaf: die houden we erin ;-) :o3

Na het ontbijt maar een heel klein beetje gemutst bij het wandelingetje met Philip. In het zonnetje gezellig bij het koffie drinken gaan liggen en daarna ging ik naar binnen en startte de mensen de motor. Gingen we eerst achteruit de haven uit en daarna naar de sluis varen. Aan de andere kant van de sluis was het zoete water. Hebben we het hele Eemskanaal afgevaren.

Kwamen we dus door Appingedam. Blijkt daar zowel gisteren als vandaag een aardbeving geweest te zijn van 1,9 op de Schaal van Richter. Nou, daar was ik dus 6 km vandaan en ik heb er helemaal niets van gevoeld. Voel me nu wel een beetje bedonderd. Mij waren aardbevingen beloofd in Groningen, zijn we dus al bijna een week door in de buurt en heb ik er nog niets van gemerkt. Ik voel geen schokken, de huizen staan allemaal nog overeind. Ik geloof er gewoon niet meer in.

Om zeker te weten dat we de kansen zouden vergroten wel een aarbeving te voelen voeren we naar de stad Groningen. En omdat er voor vanmiddag echt heel veel regen werd verwacht en we dan graag op een veilige plek liggen. Liggen we nu dus in de Oosterhaven in Groningen, 1 brug bij de winkels vandaan. Is Philip vanmiddag even naar de stad gegaan, kwam hij net aan het begin van de regenbui terug met de plaatselijke drank (Hooghoudt). Daarna barstte het echt los. Zo erg dat en alle ramen echt dicht moesten en de luiken in de deuropening werden gedaan. Ik ben gewoon onder de tafel blijven liggen, daar lig ik best.

Na het eten was het weer droog en ben ik met Philip de wijk gaan verkennen. Niet heel veel gras te vinden. Jammer, een gemiste kans. Verder vooral niet teveel gedaan. Nu is iedereen klaar met douchen en nemen ze een drankje. Offert Philip zich op en trekt hij net speciaal voor mij een zak chips open. Dus, ik ga nu lief kijken. Jullie horen het morgen wel weer.




Catootje


PS Wat ik helemaal vergeten was te vertellen is dat er een boot uit Moskou achter ons lag. En die mevrouw en haar dochter vonden mij echt heel leuk. Heb ik ook mijn stoere reddingsvest laten zien. Heeft ze een foto van mij gemaakt. En die gaat ze natuurlijk laten zien aan al haar vriendinnen in Moskou en dan word ik helemaal beroemd. WOEF!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten