zondag 12 augustus 2018

12-8 IJS / Harlingen

Ik werd vanochtend wakker van water dat tegen de boot klotste omdat er een motorboot langs kwam varen. Maar ik mocht van vrouwtje nog niet opstaan, dus ben ik braaf weer gaan liggen en heb nog een uurtje geslapen.

Na het ontbijt en een kort wandelingetje gingen we op pad. Was er eerst nog een heel gevaarlijk varende meneer voor ons. Die ging gewoon door het rode licht bij de brug heen, terwijl er wel vier boten lagen aan de andere kant. Die waren we gelukkig snel kwijt, konden wij rustig verder gaan. Grappig waren alle oeverzwaluwen die vlak langs de boot vlogen. Die zijn heel snel en scheren vlak over het water. Soms wel met tien tegelijk!

Na een paar bruggen hoorde ik opeens dat we aan gingen leggen. Liggen we nu dus in de haven van HWSV. Aan de rand van de stad, maar wel met nette boxen. En een wasmachine en een droger. Hebben de mensen vanmiddag hun kleren gewassen, heb ik heerlijk liggen slapen. Vrouwtje zat buiten een boekje te lezen, Philip was op de fiets de omgeving van Harlingen aan het verkennen. Het was dus een rustig middagje.

Hebben ze vanavond eten gehaald en daarna ijsjes. Vrouwtje en ik hadden van opa en oma geld gekregen voor ijsjes. Dus mocht ik echt mee-eten. Gaaf he. Heb ik de smaken Malaga, Aarbei, Griekse yoghurt en Strawberry Cheesecake geproeft. Allemaal super lekker. Ik ben wel blij met opa en oma.

Geen rondje meer gelopen met Philip. Was lekker aan het snuffelen en een keer wat anders moet ook kunnen. Dus ga ik nu maar weer slapen. Ben benieuwd of zij al weten wat we morgen gaan doen. 



Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten