maandag 6 augustus 2018

6-8: niet alleen / Borkum

Vanochtend was het wel een beetje raar bij het wakker worden. Lag vrouwtje op de bank naast me en zaten de deuren van de hondenkooien dicht. Bleek dat het beter voor de enkel van vrouwtje was een nachtje op de bank te slapen, waardoor Noor en Tijn allebei een eigen kooi hadden. Lagen ze lekker rustig, tot Philip de deur opendeed en ze wakker maakte.

Daarna ontbijt, rondje lopen en daarna heeft Philip nog even verder geklust. Maar ... het was een "even laten bezinken"-probleem. Hebben ze gewoon hun spullen gepakt. Bleef ik met vrouwtje achter op de Overstag. Gingen zij met z'n drieen op stap. Ik heb heel lief naar Noor geblaft of zij hun avonturen op zou willen schrijven. Dat heeft ze gedaan, dus dat lezen jullie hieronder.

===
Vandaag zijn Philip, Tijn en ik de stad gaan verkennen. We zeiden gedag tegen tante Marieke en Cato en zijn naar het o zo leuke, oude, touristische treintje gelopen, die op 200 meter afstand van de haven was. We moesten een halfuurtje wachten, maar uiteindelijk kwam het treintje aanrijden en konden we in een wagon stappen. De wagonnetjes hadden allemaal andere kleuren en ik koos de blauwe, dus gingen we in de blauwe zitten. Het treintje begon te rijden en wij konden beginnen met genieten van het uitzicht.

Na ongeveer een kwartiertje gereden te hebben stapten we uit en gingen we op verkenning. Philip had de vuurtoren al laten zien en wilde die met ons beklimmen, dus gingen we direct naar de vuurtoren! Eenmaal boven (ongeveer 300 treden, Tijn heeft geteld) hadden we een prachtig uitzicht over heel Borkum. We liepen twee keer rond, Philip maakte wat foto's en we bedachten waar we later op de dag wilden gaan liggen op het strand. Toen was het alweer tijd voor de terugweg, dat ging gelukkig wat makkelijker! Weer beneden aangekomen was het tijd voor de souverniertjesjacht. Philip wilde een nieuwe pet, tante Marieke wilde een nieuwe sjaal voor om d'r hoed en Philip en tante Marieke wilden nog likeur en lekkere snoepjes. Nadat we een tijdje door de straten hadden gewandeld kwamen we een leuk souvenierwinkeltje tegen waar ze een mooie sjaal voor tante Marieke hadden. In the pocket! Ik zag in datzelfde winkeltje nog hele leuke enkelbandjes voor mij en een vriendin van me, dus die hebben we ook gelijk meegenomen. Nu alleen nog de pet, de drank en de snoepjes!

Van al dat zoeken en lopen hadden we ook wel weer trek gekregen, dus zochten we de eerste de beste bakker op en hebben we in een parkje lekker broodjes gegeten. Toen was het tijd om naar het strand te gaan! Via de boulevard zijn we naar het strand gelopen en hebben we een mooie pet gevonden voor Philip. Hij haalde een geintje met ons uit om er drie te kopen (en ik trapte er zelfs nog in) maar toen we ze hadden gekocht kregen Tijn en ik allebei een mooie Borkumpet. Hadden we alledrie dezelfde pet! We zijn naar het strand gelopen, hebben onze handdoeken neergelegd en zijn lekkker twee uurtjes op het strand geweest.

Toen we alledrie vonden dat het strand wel mooi was geweest hebben we alles weer opgeruimd en zijn we naar de laatste twee souvenirtjes gaan zoeken! Die waren eigenlijk wel wat makkelijker want Philip wist al waar we ze moesten kopen. Op weg naar de souvernierwinkel hebben we nog even een milkshake gehaald. Lekker, voor de verkoeling. 10 meter verder was het winkeltje waar ze de likeur en de snoepjes van tante Marieke en Philip hadden. Twee in een, da's mooi. Toen zijn we nog even snel langs de supermarkt gegaan om eten voor vanavond te halen en toen we terug kwamen stond het treintje al voor ons klaar. Konden we dus gelijk instappen. Nu mocht Tijn de wagon kiezen en koos de roze, dus gingen we in de roze zitten. Niet veel later waren we weer in de haven. Het was een geslaagd dagje.
===

Ik was wel blij toen ze weer terug waren hoor. De hele dag een beetje slapen in de boot is ook niet alles. Nu ging Tijn een stukje met me lopen, maakte Philip de boot weer helemaal in orde en daarna kwamen ze gezellig binnen bij me zitten. Noor en Tijn met een puzzelboekje, Philip ging koken (Tijn heeft geholpen met de sla en vrouwtje heeft aardappels geschild). Na het eten en de koffie ging ik heel lang lopen met Philip en Tijn, terwijl Noor haar stukje schreef en vrouwtje naar de douche heen en weer hobbelde. 

Nu gaan ze chippies eten. Dus ik stop snel met schrijven, want als ik bij Philip ga zitten krijg ik misschien ook wel een stukje.

Groetjes van Noor en een pootje van 

Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten