dinsdag 7 augustus 2018

7-8: Dolfijn / Delfzijl

Vanochtend was het een beetje gemeen hier aan boord. Het begon nog zo goed. Vrouwtje lag weer op de bank en ik mocht lekker bij haar komen liggen. Kijk, dat heeft dit hondje graag. Maar toen werd Philip wakker en ging hij brood bakken. Werden Noor en Tijn om 8.30 uur wakker gemaakt om te komen ontbijten. Die wilde dat helemaal niet, die wilde slapen. Moesten ze er toch uitkomen en kregen ze een stukje nog warm brood met Nutella. En ik, die al de hele tijd heel braaf wakker was, moest het met brokjes doen. Kreeg niet eens een heel klein stukje brood. Nou, toen wilde ik gewoon ook niet mee wandelen. Moesten ze me zoeken en optillen, lekker puh.

Daarna een deel van de ochtend gehangen. Beetje slapen, slokje water drinken. De mensenkinderen deden voor een ochtendje mee in mijn leefritme. Hadden ze al wel hun tassen ingepakt want vanavond zijn ze weg gegaan. Rond 11.30 uur was het uit met de pret. Gingen ze de motor starten en moesten we dus blijkbaar weg. Had Noor bedacht hoe ze het beste de boot los konden gooien en weg konden varen, dus dat mocht ze ook zelf uitvoeren. Ging goed! Girl Power!

Helaas was de wind nog steeds niet aan. Nou ja, helaas. Ik kan wel heel lekker slapen als zij op een rustig zeetje met 1800 toeren aan het tuffen zijn. En dat hebben ze gedaan. Onderweg nog twee dolfijnen gezien en een zwemmende zeehond en een paar op het strand liggende zeehonden. En zo gingen ze langs Eemshaven naar Delfzijl.Tijn heeft ook een heel stuk gevaren, maar die was ook zo lief om binnen te komen zitten bij mij. Is fijn, want van Tijn mag ik op de bank naast hem liggen en mag ik meelezen. Het laatste stuk heeft Noor ons de haven ingevaren.

Er is hier niet heel veel gras, maar gelukkig wel een beetje in de buurt van de haven. Verder is er een winkel die Katootje heet, maar dat is dus verkeerd geschreven. De Grobbekuikens werden opgehaald en moesten snel weg (gingen nog aan bij Famke), is Philip daarna voor de mensen kebab gaan halen. En wat kreeg ik ... inderdaad ... brokjes.

Ze zijn nu net terug van douchen. Wat we morgen gaan doen weet ik niet, want zij zitten buiten en ik binnen. Dat blijft dus nog even een verrassing.




Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten