woensdag 8 augustus 2018

8-8 Rust /Delfzijl

Vannacht werd ik twee keer wakker omdat Philip langs me liep. De eerste keer hoorde ik dat het ging waaien, de tweede keer hoorde ik drie spetters regen. Ben wel heel blij dat hij daarvoor het luik dicht deed. Ik hou niet van nat worden.

Vanochtend regende het toen ik wakker werd en door de kuip ging trippelen. Tilde vrouwtje me zomaar op om bij haar te komen liggen. Heb ik lekker tot 9.30 uur in haar knieholtes gelegen. Haar gips is wel een beetje hard aan mijn hoofdje, dus daar ben ik maar met mijn rug naar toe gaan liggen. Het was het begin van een dagje, slapen, relaxen en kalm aan doen.

Voor vrouwtje en mij dan. Philip heeft het echt heel druk gehad. Die heeft drie keer met mij gewandeld en boodschappen gedaan. Twee keer zelfs, maar toen had 'ie wel een echt Delfzijlse kruidenbitter. Daarna gingen ze lunchen en mocht ik het bakje van de huzarensalade uitlikken. Kijk, daar hou ik van. Heb ik gewoon vanmiddag een tukje gedaan, terwijl vrouwtje op de bank lag en Philip was gaan fietsen. Ging het heel even heel hard regenen. Moest ik wel even aan Philip denken, want ik hou er ook niet van als hij heel nat wordt. Maar dat bleek gelukkig mee te vallen.

Vanavond hebben we muziek. Er hebben mensen een trouwfeest in de zaal op de kade en ze hebben de deuren open gezet. Vind de muziek niet zo mooi. Het is ook voor een deel in een taal die zelfs vrouwtje niet verstaat. 

Omdat ze van zichzelf ook een beetje moest bewegen ging het vrouwtje een klein stukje meelopen vanavond. Dat kon ook makkelijk omdat het hoogwater was en ze dus geen steile loopplank op hoefde naar de kade. Heb ik laten zien dat ik best door kan lopen zonder te mutsen. Ging zij eerder weg en liep Philip met mij naar het grasveld(je). Heb ik toch maar niets gedaan, heb ik toch nog een beetje gemutst.

Nu ga ik gewoon weer lekker slapen. Morgen gaan we weer door een stukje onbekend Nederland varen en naar Groningen. Ben benieuwd of ik nog een aardbeving ga voelen.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten