woensdag 15 augustus 2018

15-8 Rondje Texel

Okay, als ik het over mijn eigen dag moet hebben kan ik kort zijn: ik ben drie keer gaan wandelen, heb veel geslapen, heb twee keer eten gehad en heb mijn bakje water braaf leeg gedronken.

Dan denken jullie misschien: O, maar dan heeft de rest dus ook een rustdag gehad. Maar dat is niet waar. Zij zijn de hele dag en een groot deel van de avond op stap geweest. Maakte het voor mij wel een echte dag rust, maar daar is dan weer niet veel over te vertellen. Heb ik net tijdens met avondwandeling even aan Philip gevraagd wat zij dan gedaan hebben en daar zal ik mijn versie nu van vertellen.

Ze zijn een hele dag met een auto op pad geweest. Vanaf hier (Oudeschild) een rondje met de klok mee over het eiland. Wat is daarbij opgevallen:
- Den Hoorn is heel klein, daar waren ze zo doorheen. Hebben ze ook geen koffie ofzo gedronken, geen koekje gegeten. Heb ik dus niets gemist.
- De Koog is wat groter en heeft een echte winkelstraat. Maar daar staat circus Renz en was parkeren lastig. Nu ben ik bang voor circus en als ze niet stoppen is er ook niets te snoepen, dus dat was ook niets voor mij geweest.
- het Vliegveld had koffie met koekje. Klonk dus als iets dat ik gemist heb, hoewel ... met mijn slechte ogen had ik die parachutisten toch niet gezien en ik weet niet of ik wel tegen de herrie van vliegtuigen kan. Maar dat koekje ...
- Bij de vuurtoren mochten hondjes niet mee naar boven. Kan je volgens Philip vanaf helemaal boven Vlieland zien (ben ik al geweest, heb ik al gezien) en Harlingen (idem ;-)). Scheelt dus die berg oplopen als je dan gewoon maar in de boot blijft. 
- De Cocksdorp is 1 straat waar je vandaag niet makkelijk kon parkeren. Is ook niet meer geworden dan doorheen rijden, als hond kijk ik alleen tegen de zijkant van de deur aan. Aan rijden heb ik niets en dat mis ik dus graag.
- in Oosterend hebben ze gelunched. Kijk, daar was ik dan wel weer graag bij geweest. Tosti met Texelse kaas en lamsham, Texels rundvlees kroket, daar laat ik mijn kleedje wel voor achter. En ze hebben niet eens een restje meegenomen.
- De Waal hadden ze bijna gemist, maar door even een afslag te nemen kunnen ze nu toch zeggen dat ze ook daar doorheen zijn gereden.
- in Den Burg hebben ze thee (he bah) gedronken en zeep gekocht (nog meer bah). Verder hebben ze de voorraad drank in de bank aangevuld bij de plaatselijke slijter.

Daarna kwamen ze even naar de boot, kon ik wandelen, gingen zij ondertussen kijken waar je lekker lam kon eten. Dat werd Paal 17. Had ik makkelijk mee naartoe gekund, al was ik nooit zo braaf onder de tafel blijven liggen als die grote honden daar. Had ik wel een hapje mee kunnen eten van dat lam of het petit grand desert van Philip. Ook hier geen restjes :-(

Al met al ben ik blij dat ik op de Overstag ben gebleven en teleurgesteld dat ze geen doggy-bag voor me meenemen.

We schijnen morgen nog een dagje hier te blijven, ik gun ze een herkansing.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten