zaterdag 18 augustus 2018

18-8 Vis op de Plint / Den Helder

We bleven een dagje in Den Helder en dus begon de dag met uitslapen. Geen probleem. Leg ik mijn koppie gewoon nog even op het kussen dat er eigenlijk voor vrouwtjes voet ligt. Bleek dan weer niet helemaal de bedoeling, heb ik mijn koppie maar op haar been (dat op het kussen lag) gelegd.

Ontbijten, naar het grasveld, kopje koffie en daarna met vrouwtje puzzeltje gemaakt terwijl Philip boodschappen ging doen. Werd er niet gelunched. Heel raar. Gingen ze weg. Bleek dat er aan de andere kant van Willemsoord een klein straatfestival is. Met viskramen enzo. Zijn ze daar een rondje gaan lopen. Nou weet ik dat ze niet heel ver weg kunnen gaan (kan vrouwtje niet, haha) maar dat ze zonder mij naar een festival met mensenhapjes gaan, dat is eigenlijk gewoon een slecht idee.

Viel allemaal wel mee merkte ik later. Festival was leuk, maar het eten was ook zeker om mee naar huis te nemen. Versgebakken (nog warm)brood uit een oven op een aanhanger, stokbroodje van dezelfde stand voor vanavond, stukje gerookte zalm en een vissalade kwamen gewoon aan boord. Hebben ze dus wel gewoon hier zitten lunchen met al dat lekkere eten. Mocht ik na afloop het bakje van de vissalade uitlikken, hmmmm.

Na een fruitje ging Philip op de fiets weg en gingen vrouwtje en ik slapen. Toen Philip weer terug was hebben we thee gedronken en daarna was het al snel tijd voor een hapje avondeten. Is hij patat met stoofvlees gaan halen van de patattent waar ze gisteren ook gegeten hebben. Zelfgemaakte patat met zelfgemaakt stoofvlees. En weet je wat het leuke daarvan was ... ik mocht de restjes uitlikken. Ze hadden geen patat voor me overgelaten, maar ik kan je vertellen dat het stoofvlees heel lekker was. Liep Philip daarna nog even op en naar om ijsjes te halen als toetje.

Kijk, toen ben ik even op mijn poten gaan staan. Vrouwtje en ik hebben van opa & oma ijsjesgeld gekregen. Toevallig heb ik meegekeken en weet ik hoeveel het was. Nou, ik heb nog lang niet voor de helft van dat bedrag aan ijsjes op. Dat gaat nog heel lang duren als ik alleen maar bijna lege bakjes uit mag likken. Heb ik even duidelijk gemaakt dat er a) meer ijs moet worden gegeten en b) dat ik daar meer van moet krijgen. Mocht ik prompt twee bakjes waar nog een beetje in zat uitlikken. Zo heb ik het graag, dat ze naar me luisteren.

Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet. Dat hangt van de windverwachting van de komende dagen af. Ze willen naar Enkhuizen (strak plan, lekker gras), maar dan zou een wind niet uit het Zuiden fijn zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden.



Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten