woensdag 22 augustus 2018

22-8 Strand / Almere

Ik hou niet van houten steigers. Ze zijn een beetje eng. Dus loop ik altijd heel voorzichtig, pootje voor pootje, over zo`n steiger. Nu hebben ze in Volendam een heel lange houten steiger voordat je buiten de haven bent. Was Philip mijn getreuzel zat en werd ik gedragen als een zak aardappelen over zijn schouder. Wel lekker makkelijk hoor.

Nadat hij met mij had gelopen ging hij nog boodschappen doen. Heeft hij superlekkere brokken voor me meegenomen. Ik heb al een beetje gesnoept zelfs. Daarna gingen we op pad. Niet dat er veel wind stond, maar 1.500 toeren op de motor tuft lekker weg. Nou ja, lekker. Voelde ik eerst dat we opeens 90 graden draaide en heel snel gingen, werd ik daarna een beetje misselijk omdat we een rondje gingen draaien. Bleek dat er zoveel waterplanten zitten in het Markermeer dat we echt heel ruim om het Paard van Marken heen moesten om ze te ontwijken.

Daarna rustig verder gegaan. Stak er zowaar een windje op toen we in de buurt van Pampus waren. Hoorde ik de wind wel en de motor niet, gingen we lekker onder zeil verder. Tot bijna in de haven kon het zeil blijven staan.

In de haven liggen we op een heel mooi plekje. Vlak bij het gras en aan een plastic steiger. Kan ik dus veilig zelf naar het gras lopen. Heb vanavond zelf ontdekt dat er heel dichtbij een strand is waar ook hondjes mogen komen en waar ik lekker zonder riem kan rennen. Gaaf he. Ben ik met Philip naar toe geweest, was heel fijn. Volgens de mensen zijn de douches hier ook lekker, maar die ga ik dus mooi niet uitproberen.

Morgen komt Bart om met vrouwtje naar het ziekenhuis te gaan. Misschien ga ik dan wel een heel eind lopen met Philip. Maar dat hangt ook van het weer af. Zoveel zon als vandaag schijnt er niet te komen. 

Daarover dus morgen meer.

Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten