vrijdag 24 augustus 2012

Zwemmen

Wie mij kent weet het: ik hou niet (ik herhaal: niet) van water. Wel om te drinken of een beetje pootje te baaien, maar zwemmen daar zie ik de lol niet van in. Vanochtend heb ik dan ook iets vreselijks meegemaakt, ik ben in het water gevallen.

Vrouwtje en ik waren een stukje lopen en ik werd op de boot gezet. Normaal gesproken spring ik dan zelf lekker op het achterdek, maar dit keer belande ik met mijn eerste sprong op het dak. Dus probeerde ik het nog een keer, sprong en ... kwam tegen het tentdoek aan, gleed naar beneden en belande met een grote plons in het water. Helemaal koppie onder ging ik. Zo snel mijn pootjes konden ben ik naar de kant gaan zwemmen, maar daar was alleen steiger en kon ik er dus niet uit. Boven mij hoorde ik dat het vrouwtje gelukkig al met een reddingsactie bezig was. Na een paar minuten voel ik haar hand bij mijn halsband en werd ik uit het water getrokken en op de steiger gezet.

Jullie begrijpen dat ik de rest van de dag nodig heb gehad om bij te komen. Mijn spieren zijn wat stijf van de val en de onverwachte zwempartij. Van de Gouwe, de Oude Rijn en de Braasem heb ik dan ook niet veel meegekregen. Ik heb vooral tegen vrouwtje of Philip aangehangen.

Vanavond ben ik nog verwend door opa en oma. Mocht ik zomaar de pan uitlikken, was mijn avontuur nog ergens goed voor. Nu ga ik weer verder met slapen, truste





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten