vrijdag 17 augustus 2012

Slag bij...

Na een laatste rondje over franse bodem vertrokken we richting Belgiƫ. Al in de vaargeul hoorde ik de motor alleen nog maar stationair. Bleek dat ze de halfwinder hadden opgezet. Met een topsnelheid van 6,8 knopen zoefde we door het water. Ook oploeven ging goed, reachend door de geul het was heerlijk varen.

Helaas ging later de motor weer even aan, want de halfwinder moest binnen gehaald worden en de genua uit. Op zich niet moeilijk, maar een motor bij is wel handig als het vijf meter buiten de geul heel ondiep is. Er werd hard gewerkt want na niet al te lange tijd ging de motor weer uit en kon ik mijn slaapje hervatten.

Begin van de middag bleken we in de haven van de Royal Yacht Club Nieuwpoort te liggen. Met een dijk met heerlijk gras, ik ben tevreden. Aan de middagwandeling heb ik ook niets gemist, Nieuwpoort stad schijnt niet zo spannend te zijn. Ze snappen hier aan boord niet waarom je hiervoor slag zou leveren.

De avondwandeling langs de IJzer was heerlijk. Naar zee is toch ook op land de beste richting. 

O ja en ik wil even aan jullie allemaal vertellen dat Noor haar CWO1 voor de opti  heeft gehaald. Heeft ze me zelf geschreven. Vrouwtje heeft haar daarna gebeld, maar ik wist het eerst!







Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten